نرم افزار تری دی مکس در معماری

یکی از پرکاربرد‌ترین و قوی‌ترین نرم‌افزارهای تخصصی موجود در حوزه معماری و طراحی مدل های سه بعدی، نرم افزار ۳D Max است. این برنامه که توانایی‌های بالایی از جمله سه‌بعدی سازی و ساخت انیمیشن و رندر را دارد، در بسیاری از رشته‌ها کاربرد دارد. معماران، مهندسان شهرسازی، طراحی صنعتی، طراحی داخلی، طراحی سازه، انیمیشن‌سازان و … همه از این برنامه حرفه‌ای بهره می‌برند. در حوزه آموزش تری دی مکس باید بدانید که جزئیات آن به حدی زیاد است که برای اموزش آن وقت زیادی را باید بگذارید.بدین منظور و اگر قصد آموزش معماری را دارید بهتر است در یک آموزشگاه معماری شرکت نموده تا طرح های خود را بطور حرفه ای تری طراحی نمایید.

تری دی مکس یکی از محبوب ترین نرم افزار ها در حوزه معماری است بنابراین اگر یک معمار و یا دانشجوی معماری هستید بدون شک سر و کارتان به تری دی مکس خواهد افتاد. این نرم افزار در بین طراحان انیمیشن، مهندسان رشته های مختلف، و دانشجویان علوم صنعتی بسیار محبوب و پرکاربرد است.
بسیاری از مشاغل بجز معماران هستند که از نرم افزار تری دی مکس استفاده میکنند که عبارتند از :

انیمیشن سازان

طراحان گرافیک
طراحان صنعتی

طراحان قطعات خودرو
طراحان داخلی و دکوراسیون
طراحان ساختمان
طراحی قطعات صنعتی
طراحان لوزام و ملزومات منازل نظیر مبلمان ،کابینت ،کمد و …
طراحان سازه
مدل سازان سه بعدی
و غیره

آموزشگاه 3dmax

برای افراد یکه قصد دارند با نرم افزار تری دی مکس کار کنند ،بهتر است که دارای قوه تخیل قوی باشند تا بتوانند فضا را متصور شده و سپس آن را اجرا نمایند زیرا فاکتور اساسی برای موفق شدن در کار با این برنامه تخیل پردازی در دنیای مجازی ای که با آن سر و کار دارید است. در مرحله بعد باید از تمامی حالات و خواص مواد از جمله چگونگی حالت انعکاس یا تصویر بر روی آن جسم مورد نظر یا چگونگی مراحل ذوب آن جسم در دماهای مختلف جهت دادن حالت واقعی تر به جسم آشنا باشد.


مطالب مرتبط:

کلاس آموزش تری دی مکس

دوره های آموزشی نرم افزار های معماری