چطور طراح ux بشویم

پیش از هرچیز به تعریف معنی ux میپردازی:

تعریف UX یا تجربه کاربری
UX مخفف عبارت User Experience است به معنای تجربه کاربری یکی از مواردی که موفقیت و آینده یک وبسایت را مشخص خواهد کرد ،یک طراحی UX قوی است.
مثلا فکر کنید سایتی را طراحی نموده اید که از لحاظ بصری بسیار زیباست و کاربر را به خود جذی میکند.خوب تا بدین جای کار 50 درصد از کار را طی نموده اید.زیرا هدف از طراحی وبسایت جذب کاربر است.اما وبسایتی که طراحی نموده اید کاربری سختی دارد و کاربر را برای استفاده از وبسایت دچار مشکل میکند زیرا کاربر برای پیدا کردن موارد مورد نیاز و استفاده از آن ها وقت زیادی را باید بگذارد تا بتواند نکات مورد نیازش را پیدا نموده و از آن ها استفاده نماید.در نتیجه مخاطب شما سایت یا اپلیکیشن شما را ترک نموده و به سمت سایت یا اپلیکیشن رقیبتان متمایل میشود.

آموزشگاه طراحی سایت

بطور کلی وظیفه یک طراح UX درک و فهمیدن مخاطب است بگونه ای که بداند مخاطب چه رفتاری را برای استفاده از سایت باید طی نماید و در واقع تعامل کاربر با سایت به چه صورت است؟پس از توجه به این مهم خواهید توانست یک وبسایت را در نظر کاربر ،سایتی مفید ،قابل درک و زیبا قلمداد نمایید.
برای این مهم لازم است تا موراد زیر را مد نظر قرار دهید
 مخاطبین و کاربران سایت شما چه افرادی هستند
 دلیل استفاده مخاطبان از خدمات و محصولاتتان چیست
 کاربران در وبسایتتان به دنبال چه میگردد
 چطور میتوانیم آن ها را برای خرید و استفاده از خدماتتان ترغیب نماییم

کلاس آموزش طراحی سایت

چگونه طراح UX شویم

و اما در حوزه طراحی UX چه مواردی را باید رعایت نمود تا طراحی UX وبسایتتان بشکلی اصولی انجام پذیرد.
این نکته را مد نظر داشته باشید که حوزه UX دائما در حال تغییر است ولی اصل آن هرز دچار تغییر نشده و مانند سابق به اصل خود پایبند بوده است
اصولی که UX طبق آن پیش میرود و به طراحان کمک میکند تا روش شناسی متمرکزی داشته باشند و طبق آن طراحی خود را انجام نمایند عبارتند از :

کلاس آموزش وردپرس

طراحی با نگاه انسان : بطور قطع اگر کاربر حس کند که با یک ماشین در حال تعامل است ،از تجربه کاربری خود لذت نخواهد برد.شما در طی طراحی باید بتوانید در دسترس بودن خدماتتان را در صورت نیاز کاربر ،به وی القا نمایید.در این صورت است که آن ها به شما اعتماد خواهند نمود.
طراحی CONTEXTUAL : طراحی شما باید به گونه ای باشد که کاربر در زمان استفاده از وبسایتتان احساس گم شدن نداشته باشد.پس باید برای این کار دکمه های مورد نیاز کاربر را در اختیار وی قرار دهید
قابلیت پیدا کردن :وقت کاربر را وقت خودتان بدانید.بدین منظور سعی کنید طراحیتان را به گونه ای انجام دهید که موارد مورد نیاز مخاطب به آسانی در دسترسش قرار گیرد و برای پیدا کردن هدفش دچار مخاطره نشود.
طراحی سبک : سعی نمایید طراحی خود به ساده ترین شکل ممکن انجام دهید و از زیاده گویی با لایه های متعدد بپرهیزید.زیرا با توجه به زندگی امروزی و بی حوصلگی انسان ها ،در صورت زیاده گویی ،در خوشبینانه ترین حالت که کاربر سایت شما را ترک نکند ،توضیحات شما را نخواهد خواند.

دوره آموزش asp.net

طراح ux

برای کسب مهارت در حوزه ux به چه مورادی نیاز است ؟

آموزش
برای آموزش و یادگیری راه های مختلفی وجود دارد من جمله شرکت در کلاس های گروهی و خصوصی و یا مشاهده فیلم های آموزشی.حتی میتوانید بدین منظور از مطالبی که بصورت آنلاین در دسترستان هستند استفاده نمایید.اما آموزش به تنهایی کافی نیست.شما باید علاقه به این کار داشته باشید تا پیگیر موارد روز باشید و تمرین داشته باشید .در غیر اینصورت به نتیجه نخواهید رسید

شناخت سیستم های مدیریت محتوا

انواع CMSها عبارتند از سیستم دروپال ،وردپرس و جوملا به انضمام تمام پلتفرم های تجارت الکترونیک.شما بعنوان یک UX کار ،باید تمامی سیستم های مدیریت محتوا را بشناسید و از چگونگی نصب آن ها و عملکرد صحیح آن ها اطلاع داشته باشید.

کلاس های آموزش برنامه نویسی

داشتن نمونه کار

تمرین و ممارست در انجام پروژه های مختلف بسیار اهمیت دارد.شما برای دانستن نقاط ضعف و قوت خود باید نمونه کارهای بسیاری را طراحی نمایید تا در ضمن برخورد به مشکلات متعدد ،بتوانید سوالات خود را پیدا و نسبت به رفع اشکالات خود اقدام نمایید.
دانشجویان آکادمی پرتو ، با دانشی که از اساتید خود فرا می گیرند ، بهترین طراحان ux می شوند.نمونه کارهای طراحی سایت دانشجویان پرتو را ببینید.حیرت انگیز است.

آشنایی با نرم افزارهای طراحی

یک طراح UX در طول طراحی خود به کررات از نرم افزارهای گرافیکی نظیر فتوشاپ یا کورل استفاده خواهد کرد.بمثلا هر سایتی به یک فاوایکون نیاز دارد و شما به عنوان یک طراح UX باید بتوانید لوگو با فرمت PNG را به فرمت PNG تبدیل نمایید.

آموزش طراحی وب سایت

دانش برنامه نویسی

مانند تمامی مواردی که در این مقاله عنوان میگردد ،اشنایی با کدهای برنامه نویسی برای تبدیل شدن به یک طراح UX حرفه ای ضروری است .زیرا در صورتیکه برنامه نویسی و کار با کد ها را ندانید در طول مسیر طراحی به مشکل بر خواهید خورد.بعنوان مثال در طراحی ود از قالب وردپرسی استفاده میکنید که با محدودیت گرد کردن دور عکس ها روبرو است.در صورتیکه شما با کدهای CSS آشنا نباشید ،نمیتوانید عکس ها را دور گرد نمایید

دانش ریسپانسو نمودن

یک طراح سایت باید بتواند سایت را بشکلی طراحی نماید تا در مرورگرهای مختلف و انواع متفاوتی از وسایل نظیر لپتاپ یا موبایل سایت را به یک شکل نمایش دهد و شکل و ترتیب مطالب بهم ریخته نشود.

کلاس آموزش نرم افزار فتوشاپ

آشنایی با مبانی PHP, JQuery و JavaScript

در صورتیکه با زبان های پی اچ پی ،جاوااسکریپت و جی کوئری آشنایی داشته باشید خواهید توانست توابعی را به وبسایتتان اضافه نمایید که وبسایتتان را بشکلی حرفه ای تر نمایش دهد.

آشنایی با بهینه سازی موتورهای جستجو و سئو

بدین منظور باید تمامی موارد تشکیل دهنده سایت ،نظیر مختوا ،عکس ها ،ویدئو ها و … را برای موتورهای جستجو بهینه سازی نمایید .بدین ترتیب ،در صورتیکه بتوانید سایت خود را به درستی بهینه سازی نمایید ،میتوانید سایتتان را در نتایج بالای گوگل مشاهده نمایید .

دوره آموزشی کورل