درباره icdl چه میدانید؟

شاید اگر بگوییم که در دنیای امروز بدون کامپیوتر نمیتوان زندگی کرد ،کمی اغراق آمیز باشد؛ اما نگاهی گذرا به سیستم ها و وسایلی که به طور روزمرّه از آن استفاده می کنیم، تأییدی بر این گفته خواهد بود. سیستم های هوشمند کارت اعتباری، دانشگاه مجازی، کتاب های الکترونیکی، خریدهای آنلاین، تلفن های همراه، وسایل خانگی دیجیتال، دوربین های مگاپیکسلی، ساختمان های هوشمند و… تنها قسمت کوچکی از دنیای دیجیتال کنونی هستند که نیاز به استفاده و آشنایی با کامپیوتر را برای ما ملموس تر می سازند؛ اما به دلیل گستردگی و تنوعی که در تمامی جوانب کامپیوتری شاهد هستیم باید گفت که نمیتوان در تمامی عرصه های کامپیوتر آموزش کسب کرد و به ناچار باید حوزه خاصی را برگزینیم.از سوی دیگر هیچ کسی توقعی ندارد که تمام افراد در تمامی جوانب کامپیوتر مسلط باشند. اما مشکل آن جاست که اکثر علاقه مندان به فراگیری دانش و مهارت کامپیوتر، نمی دانند از کجا باید این آموزش ها را آغاز کنند. به عبارت دیگر، چگونه می توان فهمید مهارت حاصل از این یادگیری، ما را در یافتن موقعیت های شغلی بهتر یاری می کند یا خیر؟

شما پس از گذراندن دوره آموزشی icdl خواهید توانست در کاربردی ترین بخش آموزشی آن موفق عمل نمایید.

آموزشگاه آی سی دی ال در شرق تهران

سال 1995م. انجمن جوامع حرفه ای انفورماتیک اروپا با تشکیل گروهی ویژه، روشی برای ارتقای سطح مهارت های فن آوری اطلاعات در سراسر اروپا ابداع نمود.

با برگزاری آزمون های آموزشی در کشور فنلاند، گواهی نامه اروپایی کاربری کامپیوتر (ECDL) به رسمیت شناخته شد.(ECDL) سپس در اوایل آگوست سال 1996م. در سوئد و به تدریج در سراسر اروپا و در سطح بین الملل هم مطرح گردید.

به این ترتیب ECDL اروپایی، به خارج از مرزهای اروپا نیز راه یافت و به عنوان ICDL یعنی گواهی نامه بین المللی کاربری کامپیوتر شهرتی جهانی یافت.

گواهینامه icdl ،مدرکی است که بیان میدارد دارنده آن توانایی کار با کامپیوتر را دارد.

فعالیت های ICDL در ایران با برگزاری اولین آزمون بین المللی ICDL و با حضور مسئولان و ناظران مربوط، در 11 بهمن ماه سال 83 و در مجتمع هوشمند سیرجان به عنوان اولین مرکز آزمون آغاز شد و به این ترتیب، ایران به جمع کشورهای برگزار کننده این دوره پیوست. هم اکنون نیز مراکز آزمون با نظارت دفتر تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در تهران، فعالیت های ICDL را انجام می دهند.

برای دریافت مدرک icdl باید در 7 مهارت شرکت نمایید. متقاضی برای به دست آوردن مدرک ICDL باید در امتحانات این هفت مهارت قبول شود. هر فرد بدون توجه به سن، جنس، تحصیلات، تجربه یا پیش زمینه، می تواند در این آزمون ها شرکت کند. مهارت های هفتگانه کامپیوتر عبارتند از :

1. مفاهیم اساسی IT.

2. مقدمه ای بر ویندوز.

3. آموزش ورد

4. آموزش اکسل

آموزش ورد و اکسل

5. پایگاه های داده،Access.

6. پاور پوینت

7.  اینترنت و پست الکترونیک.