درباره زبان برنامه نویسی c++

یکی از معروفترین و مشهورترین زبان های برنامه نویسی در دنیا زبان c++ است که در ردیف چهارم محبوبیت در بین برنامه نویسان قرار دارد.
امروزه انتخاب زبان C++ بعنوان یک مهارت برنامه نویسی یک انتخاب هوشمندانه محسوب میشود و بازار کار خوبی در آینده در انتظار برنامه نویسان حوزه C++ است بنابراین خواندن این مقاله برای کسانیکه قصد ورود به عرصه برنامه نویسی تحت ویندوز را دارند مفید خواهد بود.

آموزشگاه آی سی دی ال در غرب تهران

تاریخچه زبان C++
تاریخ ابداع این زبان بر میگردد به سال 1979 بود که Bjarne Stroustrup در زمینه تحلیل کرنل UNIX برای سیستم های توزیع شده در آزمایشگاه AT&T به مشکل برخورد کرد..زیرا یا زبان آن سطح پایین بود و یا سرعت آن بشدت کم بود که کار کردن را عملا بسیار سخت میکرد.بنابراین تصمیم به ابداع یک زبان جدید گرفت.
سرانجام در سال 1985 وی تصمیم گرفت زبانی را با استفاده از زبان C ابداع نماید .دلیل وی نیز این بود که زبان C یک زبان کارامد ،عمومی و پر سرعت بود.همچنین از دانش خود مبنی بر زبان Simula نیز استفاده نمود و بر پایه زبان c پلاگین های آن را نوشت.

آموزش ورد و اکسل

هدف از این زبان نیز بوجود آوردن زبانی بود که ضمن حفظ کارایی زبان C سطوح بالاتری از تجرید را داشته باشد .
در ابتدا نام C With Classes بر آن نهاده شد اما پس از مدتی به C++ تغییر پیدا کرد .توجه داشته باشید که علامت دو تا مثبت به عملگرهای افزایشی اشاره میکند

C++ چیست

از زبان C++ به دلیل ماهیت عمومی بودنش دارای تنوع زیادی است که ذکر تمامی این موارد در این مطلب نمیگنجد.در این مقاله رای مبتدیان این عرضه نکات مهم و جالبی اشاره خواهیم کرد

آموزشگاه حرفه ای فتوشاپ

برنامه ها و بازی های تحت وب
برنامه نویسان از C++ برای تولید بازی های دو و سه بعدی قابل مشاهده بر روی مرورگرهای بر پایه WebGL استفاده میکنند.

طراحی سیستم عامل
از زبان C++ در برنامه نویسی هسته و لایه های مختلف سیستم عامل ها من جمله ویندوز ،لینوکس ،MAC ، IOS و گوشی های هوشمند کاربردهای فراوانی دارد.

تولید برنامه برای تبلت ،تلفن های همراه و Embedded
طراحی و توسعه برنامه های پلتفرم های مختلف من جمله بلک بری ،اندروید ،IOS و … توسط زبان C++ صورت میپذیرد.

دوره آموزشی وردپرس

صنعت بازی سازی
از این زبان میتوانید در ساخت انواع بازی ها برای پلتفرم های مختلف من جمله PC , PS , Xbox و … اشاره نمود.

تولید نرم افزار
از دیگر مورادی که میتوان از C++ در آن استفاده نمود ،طراحی و توسعه برنامه های محاسباتی ،گرافیکی و … است.

اینترنت اشیاء
از C++ به منظور تولید انواع محصولات بر پایه اینترنت اشیا ،تولید و توسعه گجت ها و انواع زیر ساخت ها استفاده میگردد.

استفاده در کتابخانه ها
برای تولید و توسعه انواع کتابخانه های مفید تحت پلتفرم های مختلف ، از زبان C++ استفاده میشود.

دوره آموزش بوت استرپ

منازل و خودروهای هوشمند
کلیه برنامه های بکار رفته در منازل و خودرو های هوشمند با استفاده از زبان C++ نوشته شده اند

هوش مصنوعی
یکی از زبان های محبوب و پر طرفدار در زمینه هوش مصنوعی ،رباتیک و موتورهای هوشمند بازی ،C++ است و این زبان مورد علاقه برنامه نویسان این عرصه است

 دوره آموزش طرحی سایت

آشنایی با زبان c++

مزیت های زبان C++

زبان C++ دارای قابلیت های زیادی است که در ادامه به ذکر چندی از آن ها خواهیم پرداخت :
سرعت بالا :به دلیل اینکه این زبان نسخه بسط یافته زبان C است لذا بخش زبان C آن کاملا سطح پایین است که سرعت برنامه های نوشته شده با آن از سرعت بالایی برخوردارند.
زبانی چند پارادایمی : این زبان حداقل از 7 سبک برنامه نویسی پشتیبانی میکند و به برنامه نویسان آزادی عمل میدهد.بنابراین شما میتوانید سبکی را انتخاب نمایید که با کاربرد مورد نظرتان سازگار است.

آموزشگاه برنامه نویسی

نوع بندی صریح : این زبان دارای نوع بندی است .بدین معنی که به کامپایلر اجازه نمیدهد در مورد داده ها فرضیه سازی نماید .بعنوان مثال نمیتوانید در برنامه 10 را بشکل “10” بنویسید . توقع داشته باشید که برنامه متوجه شود این نوع دوم از یک رشته است.بنابراین پیش از اجرای برنامه ،کامپایلر خطاهای نوع بندی را میتواند بشناسد و آن ها اخطار دهد
کتابخانه استاندارد : یکی از مواردی که C++ را قدرتمند کرده است ،کتابخانه های استانداردی است که در آن وجود دارد .در این کتابخانه ها ،الگوریتم های کارامدی وجود دارد که در زمان کدنویسی میتواند از آن ها استفاده های گسترده ای میشود.در صورت استفاده از کتابخانه ها میتوانید سرعت برنامه نویسی خودتان را افزایش دهید و دیگر نیازی به کد نویسی از پایه نداشته باشید

کلاس آموزش asp.net

پیش از شروع به یادگیری C++ به این موارد توجه نمایید :
حال پس از علم به چیستی C++ و موارد کاربرد آن ،نوبت به آموزش آن میرسد .اما پیش از وارد شدن به این عرصه لازم است تا مواردی را مد نظر قرار دهید که عبارتند از :

آموزش C++ زمانبر است:
هر زبانی برای آموزش نیاز به زمان دارد.C++ نیز از این قائده مستثنی نیست و حتی در مورد این زبان ،نیاز به زمان بیشتری احساس میشود.بنابراین انتظار آموزش و یادگیری آن در مدت یک هفته ،توقعی بیش از حد و بسیار غلط است

دوره آموزش 3dmax

یادگیری پیچیده :
یادگیری زبان C++ به دلیل سطح پایین بودن آن تا حدودی پیچیده است.اما این پیچیدگی اوایل کار است و به مرور با آشنا شدن شما به زبان ماشین از میزان سختی کار کاسته میشود.شما میتوانید با استفاده از منابع قوی مطالعاتی و یا کلاس های آموزشی این مرحله را برای خود آسان نمایید .

نیازی به آموزش C ندارید :
همانگونه که در قبل تر نیز اشاره نمودیم ،درست است که C++ بر پایه C است اما الزامی برای یادگیری C پیش از یادگیری C++ ندارید.شما میتوانید بدون هیچ پیش زمینه ای از این زبان و زبان C شروع به آموزش نمایید.البته ناگفته نماد در صورتیکه زبان c را فراگیرید کار خود را در آموزش c++ آسان تر نموده اید .

آموزشگاه افترافکت