در مایا حرفه ای شوید

در زمینه مدلسازی باید بدانید که نرم افزارهای متفاوتی وجود دارد  و نکته ای که وجود دارد این است که هیچ دو نرم افزاری در زمینه مدلسازی و یا انیمیشن سازی با نرم افزار دیگر شباهت ندارد. ممکن است سال ها سابقه کار با یک نرم افزار مدلسازی و یا انیمیشن سازی را داشته باشید و حالا نیاز باشد تا با نرم افزار دیگری هدف خود را دنبال کنید .بنابراین باید روشی درست را برای بکارگیر آن نرم افزار بکار ببرید.حتما می پرسید که چگونه در مایا حرفه ای شویم ؟ ما در این مقاله به این سئوال مهم پاسخ می دهیم.
یکی از نرم افزارهایی که در زمینه ساخت انیمیشن و یا مدل های سه بعدی مورد استفاده قرار میگیرد ،نرم افزار محبوب و کاربردی مایا است. لذا در این مقاله تصمیم بر آن گرفتیم تا روش هایی که به شما کمک میکند تا در نرم افزار اتودسک مایا حرفه ای شوید را ذکر نماییم.در ادامه مطلب امروز به ذکر نکاتی در مورد نرم افزار مایا خواهیم پرداخت

بهترین آموزشگاه کامپیوتر

چگونه در مایا حرفه ای شویم

به راهنمای نرم افزار مراجعه کنید

حتی اگر سابقه کار با سایر نرم افزارها را نیز داشته باشید ،از خودتان توقع نداشته باشید که مدل های جامع و کاملی که در دیگر نرم افزارها تولید میکردید را در همین ابتدای مسیر با مایا خلق نمایید .در ابتدای مسیر ،قدم هایتان را کوتاه بردارید.سعی کنید از مدل های جزئی شروع کنید و با ظاهر برنامه آشنا شوید.ابزارها را بشناسید و یاد بگیرید که چگونه این ابزارها را بکار ببرید.بدین منظور میتوانید از راهنمای نرم افزار کمک بگیرید و با اصطلاحات و ابزارها بصورت کلی آشنا شوید.این موضوع به شما کمک میکند ،زمانی که نرم افزار را برای بار اول باز میکنید محیط آن برایتان ناآشنا نباشد و کار با نرم افزار را بریتان راحت و لذت بخش نماید.

آموزشگاه اکسل

پیدا نمودن منابع

تا انجا که میتوانید منابع یادگیری را پیدا نمایید.بدین معنا که در اینترنت عضو انجمن های نرم افزار مایا شوید و یا به گروه های مربوط به این نرم افزار بپیوندید.در این صورت اگر به مشکل و یا سوالی برخورد نمودید ،خواهید توانست با کمک عضوهای قدیمی تر و آشنا به نرم افزار مایا ،خواهید توانست جواب سوالات خود را پیدا نمایید.

کلیدهای میانبر را بشناسید

کلید های میانبر در هر نرم افزاری با نرم افزار دیگر تفاوت دارد.بطور مثال در مایا کلید میانبر W برای انتقال ,و کلید E برای تغییر مقیاس بکار میرود.اما همین کلید ها در نرم افزار تری دی مکس کاربرد دیگری دارند.لذا اگر از نرم افزار دیگری قبلا استفاده میکردید و حال میخواهید از کلیدهای میانبر استفاده نمایید ،به این نکته توجه داتشه باشید که نباید توقع داشته باشید که کلیدهای میانبری که قبلا از آن ها استفاده میکرده اید ،همان کارایی را در مایا نیز داشته باشند.لذا میتوانید برای حل این مشکل لیستی از کلیدهای میانبر تهیه نموده و نسبت به شناختن این کلید ها از طریق تنظیمات نرم افزار اقدام نمایید.

آموزش تخصصی نرم افزار فتوشاپ

آشنایی با اصطلاحات و نام ها

سعی نمایید تا با نامگذاری ها و اصطلاحات نرم افزار مایا آشنا گردید .بطور معمول در نرم افزارهای مشابه مایا ،ابزارها با نام های متفاوتی نامگذاری شده اند.لذا برای دستیابی به هدف خود باید با نام ابزار ها و کارایی آن ها آشنا شوید. یکی از بهترین مثال ها دستور Extract در برنامه Maya است که در برنامه Blender با Selection نامگذاری شده، است و دستور Separate داخل Maya با دستور By Loose Parts داخل Blender نامگذاری شده است.

دوره آموزشی تری دی مکس

لیستی از پر کاربرد ها بسازید

لیستی از مورادی که بیشتری استفاده توسط شما را دارد تهیه نمایید تا ببه کمک آن ها بتوانید زودتر آن موراد را فراگیرید.به عنوان مثال در مدلسازی مایا ابزارهای Bevel، Insert Edge، Loop، Bridge بیشتری کارایی را دارند.لذا این موارد را در اولویت یادگیری خود قرار دهید.

دوره آموزشی ایندیزاین

تنظیمات مایا

نحوه استفاده از ابزارها را فراگیرید

پس از تهیه لیست موراد پر کاربرد سعی نمایید تا این ابزارها را آموزش ببینید .این آموزش از طرق مختلف قابل انجام که است که از مشاهده فیلم های آموزشی گرفته تا سرچ و جستجو در اینترنت و خواندن مقالات تا رفتن به کلاس های آموزشی را در بر میگیرد.اما از هرکدام که از این موارد که قصد آموزش را دارید ،از معتبر بودن منابع آن مطمئن شوید.بعنوان مثال اگر قصد خواندن مقالات را دارید ،این مقالات را به زبان انگلیسی مطالعه نمایید زیرا در زمان ترجمه ایرادات بسیار و در صورت کج فهمی مترجم ظفمنظور اصلی به شما منتقل نخواهد شد.همچنین در صورت انتخاب روش آموزش از طریق ثبت نام در کلاس ،سعی نمایید در موسسه ای معتبر که سابقه تدریس اساتید آن آموزشگاه زیاد است ،

آموزشگاه بوت استرپ