چگونه میتوان طراح سایت شد

با شناختی که همگان از جامعه امروز داریم ،میدانیم که نیاز به دانش برنامه نویسی نه تنها پس از گذشت زمان کمرنگ نمیشود  ،بلکه روز به روز بر میزان اهمیت این دانش افزوده شده و افرادی که دارای این تخصص هستند از رتبه شغلی بالاتری برخوردار میگردند.برای همین منظور تصمیم گرفتیم برای شما شرح دهیم که چگونه طراحی سایت یاد بگیریم.
شما به عنوان فردی که به تازگی قصد ورود به این عرصه را دارید لازم است تا با مواردی آشنا گردید که در این مقاله بدانها خواهیم پرداخت.با ما همراه باشید.

بهترین آموزشگاه کامپیوتر برای آموزش نرم افزارهای کامپیوتر در کنار شماست.

پیش از ورود به هر چیزی لازم است تا بدانید راهی طولانی در پیش دارید و نیاز به صرف وقتی در حدود 5 الی 6 ماه دارید تا بتوانید از پس گرفتن یک پروژه واقعی و پول سار درایید.

چگونه طراحی سایت یاد بگیریم

کلاس آموزش icdl را میتوانید در آکادمی پرتو پشت سر بگذارید.

برای ورود به عرصه طراحی سایت نیاز به گذراندن یش نیازهایی دارید که در ادامه بدان ها خواهیم پرداخت.
1. سن ورود به این مسیر هرچه کمتر باشد بهتر است .هرچه سن شما کمتر باشد ،تجربیاتی که پیش از ورود به بازار کار بدست خواهید آورد ،بیشتر خواهد بود.
2. آشنایی با زبان انگلیسی تا حدی که مفاهیمی چون کلماتی که در بدنه کدها استفاده میشوند را درک نمایید.کلماتی چون header ,footer ,background ,tag, color و …(میبینید که منظور از آشنایی با زبان انگلیسی به معنای آشنایی تخصصی نیست و درک مفاهیم کلمات کافی است)
3. داشتن روحیه جستجو و حل مسائل .علاوه بر این در صورتیکه روحیه جنگجو ندارید بهتر است وارد این عرصه نشوید زیرا در مسیر طراحی سایت و مقابله با کدها نیاز دارید با خطاها و پیدا کردن راه حل برای آن ها دست و پنجه نرم نمایید .

دوره های گرافیک در آکادمی پرتو قابل رزرو است.

با توجه به دنیایی که در آن زندگی میکنیم و رشد روز افزون تکنولوژی ،آپدیت بودن در زمینه برنامه نویسی از اهمیت بالایی برخوردار است.در صورتیکه با ابعاد برنامه نویسی و محیط های آن آشنا باشید ،قطعا میتوانید به درستی پا در این مسیر نهید و طراحی سایت برایتان جذاب تر و آسان تر خواهد بود.
برای انتخاب ابزار برنامه نویسی دو نوع انتخاب دارید : text editorها و IDEها.
هر کدام از این دو مورد مزایا و معایبی دارند که لازم است برنامه نویس با توجه به نیاز خود یکی از این موراد را انتخاب نماید .

هاست و دامین مناسب :
هاست و دامین خود را از شرکتی تهیه نمایید که از آن اطمینان دارید.عدم قطعی های مکرر که اکثر شرکت ها با آن دست و پنجه نرم میکنند از مواردی است که شما باید بدانها توجه داشته باشید.

دوره آموزشی ایندیزاین را جهت تدوین کتاب و مجله و صفحه ارایی میتوانید آموزش ببینید.

ویرایشگرهای کد نویسی :
برای نوشتن کدها نیاز به بستری دارید تا داخل آن کدهای بدنه سایتتان را بنویسید .بدین منظور متیوانید حتی از ادیتور NOTEPAD نیز استفاده نمایید اما دیگر امکاناتی چون تغییر رنگ ،هایلایت ،تشخیص خطا ،فرمت بندی و … خبری نیست.
شما با بسترهای کد نویسی مختلف میتوانید کدنویسی را برای خودتان لذت بخش تر نمایید در ادامه به معرفی برخی از پر مصرف ترین بستر های کد نویسی خواهیم پرداخت :
• Notepad

Adobe Dreamweaver
• NetBeans++
• PhpStorm
• Microsoft Visual Studio
• Microsoft Expression Web

دوره آموزش فتوشاپ پیشرفته برای ادیت انواع عکس ها

نرم افزارهای گرافیکی :
در زمینه فرانت اند یکی سایت ،برنامه نویسی فرانت اند با طراحی رابط کاربری آن تفاوت دارد.بنابراین باید برنامه نویس بتواند طرح گرافیکی که طراح فرانت اند طرح ریزی کرده است را به کد تبدیل نماید .بدین منظور لازم است تا ابتدا ایده و یا طرح مورد نظر مشتری را در یک نرم افزار گرافیکی مانند فتوشاپ پیاده سازی نمایید و پس از تایید طرح آن را به کدها تبدیل نمایید .بدین وسیله میتوانید در مدت زمان بسیار کوتاهی نظر مشتری را با در اختیار ذاشتن یک دمو از سایت جویا شوید.

مراحل یادگیری طراحی سایت

مرورگر اینترنتی :
پس از نوشتن کدها نیاز به بستری داریم تا بتوانیم داخل آن کدهای خود را به کاربر عرضه نماییم.بسترهایی مانند فایرفاکس ،گوگل کروم ،اینترنت اکسپلورر و … از جمله بسترهایی هستند که میتوانید کدهای خود را در آن ها اجرا نمایید.

دوره آموزش اتوکد سه بعدی

مراحل آموزش طراحی سایت :
حال پس از دانستن پیش زمینه هایی برای ورود به عرصه یادگیری طراحی سایت ،لازم است تا از مسیر پیش رو اطلاعات داشته باشید.مسیر پیش روی شما و زبان هایی که لازم است تا آموزش ببینی دچیزی است که در ادامه بدان خواهیم پرداخت…

مرحله اول : یادگیری html و css
در سال های ابتدایی پیدایش سایت ها ،وبسایت ها از المان های بسیار ساده تشکیل شده بودند.اما تمامی وبسایت ها از گذشته تا به امروز مبتی بر یک چیز بودند.html!
Html زبان نشانه گذاری وب است و اولین چیزی است که لازم است تا آن را فراگیرید.
Html مخفف واژه hyper text language markup است به معنای زبان نشانه گذاری ابرمتن.
از html به عنوان اسکلت و ساختار ابتدایی یک سایت استفاده میشود و باقی اجزا بر روی آن سوار میشوند.پر واضح است که بدون داشتن یک اسکلت ،داشتن مهارت در دیگر موراد هرچند بسیار حرفه ای کاری عبث است .در html از تگ ها استفاده میشود و در واقع با استفاده از تگ ها شما مشخص میکنید که هر مکان از سایت از چه عناصری تشکیل شده باشد و چه خصوصیاتی داشته باشد .

کلاس آموزش تری دی مکس
همانطور که در بالا نیز عنوان کردیم ،استفاده از html به تنهایی کافی نیست و در صورت استفاده از html به تنهایی میتوانید یک سایت ساده و با امکانات بسیار ابتدایی را طراحی نمایید .ولی دیگر امروزه کارایی لازم را ندارد.لذا نیاز است تا موراد گرافیکی و امکانات بیشتری را بدان اضافه نماییم.واسط کاربری زیبا موجب جذب کاربر خواهد شد.بنابراین به ظاهر سایتتان اهمیت دهید.این موضوع با CSS قابلیت اجرا را دارد.شما با استفاده از CSS میتوانید رنگ ،شکل ، استایل ،اندازه و جلوه های تصویری را به محتوای HTML اعمال نمایید .

کلاس آموزش افترافکت

مرحله دوم BootStrap :
بوت استرپ علمی است که توسط آن میتوانید سایت خود را در دیوایس های مختلف نمایش دهدی به گونه ای که جزئیات سایت جابجا نشوند و در محل های یکسانی نمایش داده شوند.بطور مثل اگر قرار است که یک باکس در محل مشخصی.طراحی سایت به گونه ای که نمایش آن در دستگاه های مختلف یکسان باشد ،حوزه ای است که در علم بوت استرپ بدان پرداخته میشود.

مرحله سوم Php :
در php به منطق برنامه پرداخته میشود .در این مرحله برای یک سایت پردازش ها طراحی میگردند .به همین دلیل نیاز است تا سایت هایی را طراحی نمایید که نیاز کاربر را پردازش نماید.
در حوزه وب برنامه نویسان به دو دسته کلی تقسیم میشوند :
1. گروهی که وظیفه طراحی ظاهر سایت را دارند و به آن ها برنامه نویس سمت کاربر میگویند.client side
2. گروهی که در سمت سرور برنامه نویسی میکنند و منطق برنامه را پیاده سازی میکنند.server side
3. گروهی که در هر دو حوزه کار میکنند و به برنامه نویسان full stack مشهورند.

آموزش تخصصی پریمیر در حال برگزاری در آموزشگاه پرتو است.

با استفاده از php میتوانید سایت خود را بشکلی تعاملی مانند یک سایت فروشگاهی طراحی نمایید .

مرحله چهارم جاوااسکریپت :
پس از یادگیری html و css میتوانید صفحات وب خود را بشکل ایستا طراحی نمایید اما امروزه کمتر سایتی را میابید که صفحات آن ایستا باشند و کاربران به دنبال سایت هایی هستند که بتوانند با آن تعامل داشته باشند.
جاوااسکریپت وظیفه داینامیک نمودن سایت را دارد .جاوااسکریپت زبانی است شی گرا فسطح بالا و تفسیری که از روش های مختلف برنامه نویسی پشتیبانی میکند.
موارد استفاده از جاوا اسکریپت ،استفاده از آن در برنامه نویسی سمت سرور ،اپلیکیشن های موبایل ،اپلیکیشن های دسکتاپ و بازی ها است .میبینید که با یک زبان همه فن حریف مواجه هستید!

کلاس آموزش c#

مرحله پنجم استفاده از cmsها :
شما میتوانید سایت خود را بدون استفاده از کدنویسی و با استفاده از بسترهای آماده ای که cms نام دارند و سیستم مدیریت محتوا به آن ها اطلاق میشود طراحی نمود.یکی از cms های معروف و محبوب ،وردپرس است که در آن میتوانید سایتی داینامیک و واکنش گرا را طراحی نمود.علاوه بر آن میتوانید در صورت استفاده از قالب هایی که برخی امکانات مورد نیازتان در آن به چشم نمیخورد ،با استفاده از کد نویسی و دستکاری در root آن به هدف خود برسید و تغییرات خود را در آن اعمال نمایید.

حال پس از دانستن مواردی که برای طراحی سایت نیاز است ،حال سوال اینجاست که چگونه میتوان این موراد را آموزش دید ؟
• مطالعه کتب آموزشی
• استفاده از وبسایت های آموزشی
• مشاهده فیلم های آموزشی
• شرکت در دوره های آموزشی
اما در نهایت این نکته را از یاد نبرید که در صورت انتخاب هر کدام از موراد بالا ،بدون تمرین و تکرار موراد آموزش دیده نخواهید توانست به هدف خود برسید.