امکانات جدید ویندوز 10

در طول عمر 32 ساله ویندوز راه پر فراز و نشیبی طی شده و در ورژن های مختلف امکانات متعددی گنجانده شده است .ویندوز یکی از محبوب ترین و معروف ترین سیستم های عامل در سراسر جهان است که بر روی سیستم ها نصب شده واما اخرین ورژن از ویندوز ،ویندوز 10 محصول شرکت مایکروسافت است که قابلیت های متعددی را در خود نهفته است.قابلیت هایی که کمتر کسی از آن ها با خبر است.
مایکرو سافت ،پس از شکست در نسخه 8 ویندوز تصمیم به رفع مشکلات موجود در آن نمود و ویندوز 10 را به بازار عرضه نمود که توجه بسیاری را به خود جلب نمود.مایکروسافت در ویندوز 10 بسیاری از خطاهای ویندوز 8 را رفع نموده و امکانات بسیاری را به آن اضافه نمود.
در این مطلب به انواع کاربردهای این ورژن از ویندوز خواهیم پرداخت

آموزشگاه فتوشاپ

قابلیت های کاربردی Windows 10

نمایش مجزای نرم افزارهای در حال اجرا
در ویندوز 10 میتوانید بطور همزمان از 4 برنامه در حال اجرا نمایش کامل بگیرید.علاوه بر این ویندوز به کاربر از برنامه هایی که بطور مخفیانه در حال اجرا هستند نیز گزارش هایی میدهد.همچنین پیشنهاد های هوشمندانه ای مبنی بر استفاده از دیگر نرم افزارها را برای استفاده از فضای خالی ،به کاربر میدهد.

کلاس آموزشی افترافکت

حذف بدافزارهای مخرب
یکی از موراد بسیار مهم در بحث ویندوز که در کلاس های آی سی دی ال مطرح است ،بحث امنیت آن است.
در مورد مایکروسافت باید گفت که فراز و نشیب های بسیاری را در مورد نرم افزارهای امنیتی پشت سر گذاشته است.در مورد ویندوز 10 میتوان گفت قابلیت بسیار کاربردی که وجود دارد این است که اگر مایل به خرید آنتی ویروس های محافظ را نداشتید میتوانید از آنتی ویروس پیش فرض ویندوز بنام ویندوز دیفندر Windows defender استفاده نمایید.

دوره آموزش پریمیر

علاوه بر آن ابزار حذف نرم افزارهای مخرب بنام Malicious Software Removal نیز پس از نصب بصورت خودکار بر روی سیستم اجرا خواهد شد , و اگر در سیستمتان نرم افزار مخربی وجود داشت آن را به کاربر گزارش و هشدار میدهد

جستجوی سریعتر
در ویندوز 10 ،فایل ها و فولدرهایی که بیشتر از دیگر فایل و فولدر ها مرور شده اند به خطر سپرده شده تا در زمان جستجو ،فایل و فولدر هایی که در قبل سرچ شده در بالاتر نمایش داده شود

دوره آموزش رویت

بازیابی فضای دیسک از دست رفته
از دیگر امکاناتی که در ویندوز 10 موجود است قابلیت Disk Clean-up است که از هاردتان فایل های اضافه ،معیوب و یا بلا استفاده را پاک میکند.برای استفاده از آن تنها کافی است که نام آن ر در نوار ابزار تایپ نمایید و نتیجه اول را انتخاب نمایید .

قابلیت های ویندوز 10

اضافه کردن دکمه کار
در نوار Task دکمه ای جدید قرار داده شده که میتوانید بین برنامه های باز سوئیچ نمایید .توسط این دکمه میتوانید بین دسکتاپ ها به سرعت حرکت نمایید .در نسخه های قبلی ویندوز این کار با استفاده از دکمه Alt+Tab قابل اعمال بود.

آموزشگاه 3dmax

دسکتاپ مجازی
در ویندوز 10 قابلیت دسکتاپ مجازی وجود دارد.بدین معنی که قادر خواهید بود برای امور مختلف ،دسکتاپ های مختلف را ایجاد نمایید .بدین منظور میتوانید بر روی دکمه Task view بر روی سمت راست باکس جستجو در نوار task کلیک نموده و دسکتاپ جدید ایجاد نموده و یا دسکتاپ های موجود را مدیریت نمایید و در وصرت عدم نیاز با کلیک بر روی ضربدر بر روی آن صفحه را ببندید

به اشتراک گذاشتن فایل ها
در صورتیکه ویندوز سیستم شما 10 باشد ،دیگر نیازی به انتقال فایل ها بشکل سنتی attach کردن و ایمیل نمودن آن ها و یا انتقال از طریق فلش و … نیست .بلکه میتوانید فایل هایتان را بطور مستقیم از سیستم خود به سیستم دیگر افراد ارسال نمایید.
برای شروع باید به «Network & Internet» از قسمت تنظیمات بروید و بعد از انتخاب «HomeGroup» روی «Create a homegroup» کلیک و طبق دستور العمل ها رفتار نمایید.

کلاس آموزش آی سی دی ال

پس از آن ویندوز از شما سوال میکند که کدامیک از دستگاه ها را مد نظر دارید تا توسط شبکه محلی انتقال فایل ها را انجام دهید و سپس رمزی برایتان به نمایش در میاورد تا دیگران نتوانند وارد شبکه شوند.

رکورد ویدئو از صفحه نمایش
یکی از قابلیت هایی که در ویندوز 10 وجود دارد و اکثر افراد از وجود آن بی اطلاع اند ،قابلیت ضبط ویدئو از صفحه نمایش است که میتوانید برای ضبط انواع نرم افزارها و بازی ها از آن استفاده نمایید .
برنامه Game DVR وظیفه رکورد ویدئو را بر عهده دارد.البته این امکان بشکل تخصصی برای انواع گیم ها تعبیه شده و گیمرها میتوانند بازی های خود را بشکل ویدئو با دیگران به اشتراک بگذارند.

دوره آموزش php

تب های چشمک زن و نمایشی
این اعلان ها با اعلان های Notification area فرق دارد و تفاوت اصلی آن نمایش برای Task های مهم است .این تب ها در گوشه سمت راست بالایی صفحه نمایش نشان داده میشوند و به کاربر در مورد یک عمل آنی هشدار میدهد مانند نیاز به آپدیت سیستم عامل

آموزش وردپرس حرفه ای