در اندروید حرفه ای شوید

در حدود 82 درصد از کل سیستم های تلفن های همراه را سیستم عامل اندروید اشکیل میدهد.در این سیستم عامل تعداد بسیار زیادی برنامه و اپلیکیشن وجود دارد که توسط برنامه نویسان اندروید نوشته شده اند.
اندروید یک سیستم عامل open source است که تمامی توسعه دهندگان میتوانند به کدهای منبع آن دسترسی داشته باشند.
اندروید سیستمی با امنیت بسیار بالاست و این امنیت بالا را مدیون لینوکس میداند که هسته سیستم عامل آن را تشکیل داده است.
از آنجایی که سیسم های اندرویدی اعم از تلفن های همراه و تبلت ها ،از قیمت کمتری نسبت به سیستم های IOS برخوردارند ،لذا طرفداران بیشتری دارد.بنابر همین عرضه ،تقاضا برای تولید برنامه های اندرویدی نیز بالا است و همچنین بازار بسیار خوبی در انتظار برنامه نویسان اندروید است.

کلاس آموزش آی سی دی ال

چگونه در برنامه نویسی اندروید حرفه ای شویم

اما برای ورود به بازار بزرگ برنامه نویسی و تولید اپلیکیشن اندروید لازم است تا چه مراحلی را طی نماییم تا به یک برنامه نویس حرفه ای اندروید تبدیل شویم؟خوب در همین ابتدا بگویم که قراراست راه سختی را بپیمایید لذا اگر ادم راحت طلبی هستید و میخواهید زود به هدف برسید بهتر است وارد این عرصه نشوید!چون راه میانبری برای این موضوع وجود ندارد.
اما برای این منظور چه مورادی نیاز است تا بدانید تا به این عرصه وارد شوید؟

کلاس آموزشی پریمیر

یادگیری الگوهای جاوا

به منظور حرفه ای شدن در اندروید لازم است تا الگوهای طراحی را به خوبی بیاموزید.بدین منظور هر زمان در برنامه نویسی دچار مشکل شدید با استفاده از الگوهای از پیش تعیین شده در وقت خود صرفه جویی نمایید.علاوه بر این شناخت الگوها در زمانی که قصد دارید کار تیمی انجام دهید بسیار ضروری است زیرا باید بدانید زمانیکه تیم از الگوهای decorator و یا factory استفاده میکند ،منظورش چیست .

یادگیری زبان جاوا

یکی از ملزومات یادگیری اندروید ،جاوا است.در واقع بدون جاوا ،موفقیت در اندروید امکان ناپذیر است.نتیجه اینکه پیش از یادگیری اندروید ،لازم است تا در جاوا حرفه ای شوید.کلاس آموزش جاوا در این بین ، می تواند به شما یاری رساند.

کلاس آموزش حرفه ای افترافکت

شناخت ابزارها

ابزارهای بسیاری برای توسعه دهندگان اندروید وجود دارد که حتی حرفه ای تر ها هم از تمام آن ها استفاده نمیکنند.اما لازم است تا این ابزارها را بدرستی بشناسید تا در زمان لزوم بتوانید از آن ها استفاده نمایید .اما از بین تمام این ابزارها آشنایی با ابزارهایی مانند ADB یا Android Debugging Bridge به منظور خطایابی و رفع اشکال ضروری است و در روند برنامه نویسی شما بسیار تاثیر گذار است.

انتخاب منبعی مناسب برای آموزش

امروزه هر سوالی داشته باشید جواب آن رادر اینترنت پیدا خواهید نمود.چه درست چه غلط.اما مهم این است که منبع درستی پیدا نمایید .اگر در اینترنت بدنبال مرجعی برای یادگیری میگردید ما سایت developer.android.com را به شما معرفی مینماییم.در این سایت میتوانید با کمک آموزش هایی که توسط متخصصین این زبان ارائه شده ،پروژه خود را پیش ببرید و از این آموزش ها برای بالا بردن کیفیت برنامه نویسی خود استفاده نمایید .

دوره آموزش اتوکد دوبعدی

متفاوت باشید

متفاوت باشید.متفاوت بودن در اندروید حرف اول را میزند.برای موفقیت در برنامه نویسی اندروید لازم است تا ابتکار عمل داشته باشید.از ایده های تکراری بشدت بپرهیزید و سعی نمایید ایده های جدید بکارگیرید زیرا دنیای اندروید تشنه ایده های خلاقانه و بدیع است.
کپی نکنید
شاید برای یادگیری زبان اندروید استفاده از کدهای نوشته شده توسط دیگر برنامه نویسان برایتان مفید باشد اما این را بدانید که حتی اگر کسی متوجه کپی کاری شما در طول پروژه نشود ،در انتهای کار نخواهید توانست یک اپلیکیشن تکراری را انتشار دهید .

عضویت در گروه های برنامه نویسی

به دنبال گروه هایی باشید که در آن ها توسعه دهندگان فعالیت دارند.این گروه ها برای افراد مبتدی کمک بسیار بزرگی هستند و با تکرار هر روزه سوالات و راه حل ها این سوالات ،این نکات برنامه نویسی ملکه ذهنتان خواهد شد.

کلاس آموزش رویت

کمال گرا باشید
برای کارتان وقت بگذارید.نه که در همان ابتدا سر و ته کارتان را هم بیاورید

جستجوی صحیح در اینترنت

تمام افراد برای پاسخگویی به سوالات خود در اینترنت بدنبال جواب سوالات خود میگردند.اما بدین منظور و برای پاسخگویی به سوالات برنامه نویسی لازم است تا شیوه صحیح جستجوی اینترنتی را بدانید تا نتیجه مطلوبی را پیدا نمایید .سعی نمایید تا سوالات خود را بشکل انگلیسی سرچ نمایید تا جواب سوالات خود را از مرجع و بدون ترجمه که ممکن است حاوی کج فهمی مترجم باشید ،دریافت نمایید .

ساختار فریمورک ها را بشناسید

مقصود از ساختیر فریمورک ،کدهای داخلی و تشکیل دهنده فریم ورک است.نترسید!شما توسط این کدها میتوانید عملکرد قطعات و ارتباط قطعات با یکدیگر را درک نمایید.

دوره آموزش تری دی مکس

ترس را کنار بگذارید

همانطور که در ابتدای مقاله نیز عنوان نمودیم ،اندروید چیزی نیست که آن را در یک الی دو ماه فرا گرفت.اندروید بسیار پر حجم و دشوار است.اما آینده روشنی در پیش روی برنامه نویسان اندروید است.در واقع نابرده رنج گنج مهیا نمیشود!در ابتدای مسیر سعی نمایید موارد ضروری تر را یادگرفته و سپس به مرور بر حجم دانسته های خود بیافزایید.سعی نمایید در یک آموزشگاه ،زبان های برنامه نویسی را فرا گیرید.

زبان های بیشتری فراگیرید

سعی کنید خود را محدود به زبان برنامه نویسی اندروید نکنید و زبان های متفاوتی را فراگیرید.این کار کمک میکند تا دید شما نسبت به اندروید نیز بیشتر شود.

مشارکت در پروژه های متن باز

اگر به تازگی قطعه کد یا افزونه و یا حتی کتابخانه را نوشته اید ،سعی نمایید آن را بصورت متن باز منتشر نمایید.زیرا شرکت در پروژه های متن باز به شما در یادگیری و رفع مشکلاتتان کمک زیادی میکند.اگر خودتان تا بحال قطعه کدی ننوشته اید هم سعی نمایید در پروژه های دیگران حتی در حد رفع غلط املایی مشارکت نمایید تا بر تجارب خود بیافزایید.

آموزشگاه انیمیشن سازی

کد نویسی تمیز

کد نویسی تمیز یک اصل در برنامه نویسی است.چرا که مدیریت پروژه در کنار افرادی که بشکلی صحیح و تمیز کدنویسی نمیکنند ،کاری بسیار سخت است.یادگیری کد نویسی تمیز وقت بسیار کمی را از شما میگیرد.شاید در حد چند ساعت!

بهترین سیستم را بخرید

برای برنامه نویس هیچ چیز بدتر از سر و کله زدن با یک سیستم سطح پایین و درگیر هنگ های مکرر دستگاه و معطلی بسیار زیاد خود نیست.بنابراین خود را از شر سیستم های رده پایین در امان نگه دارید و دور سیستم های ارزان را خط بکشید.بدین منظور نیز سعی نمایید از سیستم مک استفاده نمایید.زیرا مکینتاش محیط پایدارتر و ساده تری دارد.اگر قصد داردی یک سیستم مک بوک بخرید سعی کنید بهترین آن را انتخاب کنید . مطمئن باشید از خریدتان پشیمان نخواهید شد.

دوره آموزش اندروید

عملی نمودن آموزه ها

پس از مطالعه ترفدهای حرفه ای شدن در اندروید سعی نمایید آن ها را بکارگیرید و تا حد ممکن آموزه های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید تا هر روز بر تجربه های خود بیافزایید.

بیش از حد از خود کار نکشید

مراقب باشید که به مطالعه معتاد نشوید!.این را از یاد نبرید که فعالیت بیش از حد و پیش از زمان آن ،شما را خسته و از کار زده میکند.مواردی که برای پروژه خود نیاز دارید را فا گرفته و الباقی موارد را به مرور فراگیرید.
تست بنویسید
یکی از مورادی که در کد نویسی اهمیت بسیاری دارد کد نویسی تمیز است.هرگز تا زمانیکه تست ننوشته اید ،اقدام به ارائه یک قابلیت جدید نکنید.با نوشتن تست های بیشتر از خرابکاری های احتمالی بکاهید .هرچه بیشتر تست بنویسید ،از مشکلات احتمالی بیشتر جلوگیری میشود.

چگونه در برنامه نویسی اندروید حرفه ای شویم

کد را در دیواس های رده پایین تست نمایید

اندروید کار حرفه ای باشید.بدین منظور هرگز برنامه خود را در گوشی رده بالا تست نکنید.در اینصورت ایرادات احتمالی کار شما به دلیل کانفیگ بالای دستگاه پوشیده باقی میماند .بنابراین برای تست برنامه خود به سراغ ارزانترین گوشی بازار بروید.این کار باعث سازگاری برنامه شما با تعداد وسیعی از دستگاه ها خواهد شد.

آموزش کورل

استفاده از دو نسخه اندروید استودیو

همواره سعی نمایید یک نسخه پایدار از اندروید استودیو را برای انجام امور روزانه خود داشته باشید.اما در کنار آن از نسخه های بتا و یا آخرین نسخه های آزمایشی استفاده نمایید.برخا دیده شده در نسخه های آزمایشی قابلیت هایی وجود دارد که پیش از موعد میتوانید آن ها را تست نموده و فراگیرید.

شرکت در کلاس های آموزشی

شرکت در کلاس های برنامه نویسی یک اصل در آموزش این حرفه است زیرا میتوانید زیر نظر اساتید این حرفه پروژه ها و تمرینات خود را انجام داده و از دانش آن ها و تجربیاتشان بهره مند گردید.

آموزش نرم افزار ایلاستریتور