روش های افزایش سایت وردپرس(قسمت سوم)

12. کاهش درخواست های http خارجی

برخی از قالب ها فایل ها را از خارج سایت و دیگر وب سایت ها لود میکنند.این فایل ها بصورت اسکریپت ،استایل شیت ،تصاویر و … از سایت های مطرحی چون گوگل ،فیسبوک ،آنالیزورها و … هستند.
اگر از این موارد بصورت کم و محدود استفاده نمایید به مشکل بر نخواهید خورد
در صورتیکه پلاگین های سایت شما درخواست های زیادی را برای این سایت ها ارسال نمایند ،سایت شما را با موضوع کاهش سرعت سایت مواجه میکنند.شما میتوانید این اسکریپت ها یا استایل ها را با یکدیگر ادغام نمایید تا موجب کاهش سرعت سایت شما نشوند.

13. ارتقای php سایت

ممکن است ارتقای نسخه php سایتتان به آخرین ورژن ،کاری خسته کننده باشد اما ارزش زیادی دارد.اسکریپت ها در نسخه های آپدیت تا 30درصد سریعتر اجرا میگردند و این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی سرعت سایتتان دارد.

آموزشگاه ساخت تیزر

14. تقسیم نمودن کامنت ها

اگر تمامی مطالبتان را در یک محل نمایش دهید حرفه ای نخواهید بود .زیرا موجب میشود سایت با افت سرعت مواجه شود.بدین منظور میتوانید طبق مسیر زیر رفتار نمایید تا کامنتها را تقسیم بندی نمایید.
Setting > discussion > break comments into pages

سرعت سایت وردپرس

15. اعمال محدودیت در اصلاحیه های پست ها

در زمان اعمال اصلاحیه ها برای پست ها ،میزانی از حجم دیتابیس اشغال میشود.در برخی موارد این اصلاحیه ها توسط افزونه هایی که مطالب را مدیریت میکنند مورد جستجو واقع شده و سرعت سایت شما پایین میاید .
بدین منظور میتوانید تعداد اصلاحیه هایی که برای پست ها اعمال میشود را محدود نمایید.بدین صورت که لازم است قطعه کد زیر را در فایل wp-config.php قرار دهید.
jv_label background_color=”#09c” font_size=”13″ border_radius=”0″ text_color=”#ffffff”]define( ‘WP_POST_REVISIONS’, 3 );[/jv_label]
این قطعه کد موجب میشود تا تعداد اصلاحیه های هر پست 3 عدد باشند و باقی موارد پاک شوند.

کلاس آموزش افترافکت

16. اپلود نکردن ویدئوها در وردپرس

همانطور که میدانید شما قادر هستید تا ویدئوها را مستقیما در وردپرس آپلود نمایید و از طریق html5 آن ها را در مرورگر کاربران نمایش دهید.
اما هرگز دست به چنین کاری نزنید زیرا میزبانی از ویدئوها نیاز به پهنای باند زیادی دارد و شما را متحمل هزینه زیادی میکند.علاوه بر این موجب میشود تا حجم سایت شما بالا رود و به دنبال آن حجم بک آپ هایتان نیز افزایش یابد لذا در صورت وجود مشکل برگرداندن بک آپ سایتتان بسیار مشکل باشد.

17. جلوگیری از سرقت پهنای باند سایت وردپرسی

هستند افرادی که بدنبال قرار دادن مطالب جالب و بدون زحمت درون سایت خود هستند .یکی از این دست سرقت ها ،دزدیدن آدرس عکس های سایت شما و استفاده از آن ها درون سایت دیگری است بطوریکه از پهنای باند شما و بدون ایجاد هیچ ترافیک اضافی برای شما استفاده میکنند.
اما شما میتوانید با قرار دادن قطعه کد زیر در فایل htaccess. سایت خود ،از سرقت پهنای باندتان جلوگیری نمایید.

jv_label background_color=”#09c” font_size=”13″ border_radius=”0″ text_color=”#ffffff”]#disable hotlinking of images with forbidden or custom image option
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?domainname.com [NC]
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?google.com [NC]

RewriteRule \.(jpg|jpeg|png|gif)$ – [NC,F,L][/jv_label]

کلاس آموزش رویت