بهترین محیط برنامه نویسی با html & css

تا همین اواخر ،برنامه نویس میبایست کدهای html و css را بصورت دستی وارد میکرد.اما امروزه ویرایشگر های بسیاری برای نوشتن کد ها وارد عرصه تکنولوژی شده اند که کا طراحان و کد نویسان را آسان نموده اند.

اگر یک کد نویس تازه کار هستید و تازه کار هستید ،ادیتورهای انلاینی وجود دارند که توسط آنها میتانید کد های خود را بشکل آنلاین ردیابی ،ویرایش و نتایج را بشکلی لحظه ای و آنلاین ملاحظه نمایید.اما برای استفاده از این ادیتورها نیاز به ثبت نام دارید تا مجاز به استفاده شوید.

بصورت کلی ادیتورهای کد نویسی html/css کد ها را بصورت خط به خط نمایش میدهند.کنترل کدهایتان را دارید بنابراین بهتر است که کدهای خود را در داخل یک محیط کد نویسی و اصطلاحا ویرایشگر کد بنویسید.اما بهترین محیط برای کد نویسی html/css چیست؟

آموزش تخصصی وردپرس

در این مقاله قصد داریم تا 15 تا از بهترین ویرایشگرها را برای کد نویسی معرفی نماییم.

  1. Bluefish

این ویرایشگر یکی از بهترین ها در این زمینه است که در سیستم عامل های مختلف نظیر ویندوز ،لینوکس و … قابل اجراست.اخرین نسخه منتشر شده این محیط برنامه نویسی ،نسخه شماره 7 . 2 .2   است که ایرادات نسخه های قبلی را مرتفع نموده است .خصوصیات بارزی که موجب محبوبیت نسخه های 0 .2 این محیط شده ،تصحیح خودکار املای لغات  ،مدیریت پروژه ، اسنیپ ها و ذخیره خودکار است.

 دوره آموزش asp.net

  1. Notepad++

این ویرایشگر یک ویرایشگر رایگان و صد البته پر طرفدار است که جزو بهترین محیط های کد نویسی تحت ویندوز معرفی شده است.این محیط از نرم افزار notepad نسخه قوی تری است و میتوان گفت که تنها برای ویندوز قابل استفاده است.در این محیط شماره خطوط ،کد گذاری توسط رنگ آمیزی و بسیاری از مواردی که notepad  ندارد را دارا میباشد.

  1. Flux (mac)

نرم افزاری است که برای کد نویسی در محیط مک استفاده میشود.flux به شما امکان کنترل کامل تمامی موارد من جمله پدینگ ،مترجین و … را با حرکات موس میدهد و همچنین به شما قابلیت ویرایش drag & drop را به شما میدهد.همچنین این محیط دارای پلاگین های کاربردی بسیاری است که میتوانید با دانلود نمدن آن ها در اختیار گیرید.

آموزش طراحی سایت تخصصی

  1. Adobe Dreamweaver

یکی از معروفترین محیط ها برای کد علاوه بر این ،این ویرایشگر از افزونه ها متعددی برخوردار است.

  1. Komodo Edit

این انتخاب ممکن است بهترین انتخاب نباشد اما مناسب ترین انتخاب برای قیمت مناسب است.

این نرم افزار دارای ویژگی های عالی برای html / css  است.همچنین میتوانید پسوندهایی برای افزودن پشتیبانی از زبانهای دیگر و یا ویژگی های مفید دیگر را توسط افزودن برخی کاراکتر های خاص را خواهید داشت.

دوره متخصص وردپرس

  1. CoffeeCup Free HTML Editor

برای این برنامه دو نسخه عرضه شده.نسخته غیر رایگان آن که کامل شده نسخه رایگان است و نسخه رایگان .این نرم افزار برای کسانیکه مبتدی هستند و یا کسب و کار آنها محدود است ،نسبت به نرم افزار  Komodo Edit بسیار بهتر است.

دوره وردپرس پیشرفته

  1. Microsoft Expression Web (windows)

یکی از محیط های ویرایش کد html /css که توسط مایکروسافت ارائه شد ، Expression Web  است.یکی از خصوصیات بارز ایننرم افزار ،سازگاری بالای آن با استاندارهای طراحی وب است.همچنین دارای امکاناتی است که توسط آن سایت را بشکلی بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو ،میتوان طراحی نمود.همچنین از دیگر امکانات این محیط ،برخورداری از امکاناتی است که توسط آن میتوان کدهای css را نیز نوشت.

  1. iWeb (Mac iLife bundle)

این نرم افزار توسط Apple  ارائه شده و یه کمک امکان درگ اند دراپی که به طراح میدهد ،به وی این اجازه را میدهد که با کمترین دانش از html  بتواند سایت را طراحی نماید.علاوه بر این توسط این نرم افزار خواهید توانست کنترل همزمان چندین سایت را بر عهده بگیرید.

دوره آموزش وردپرس