گیاهان کاربردی در طراحی داخلی

انواع مختلف گیاهان در خانه ها چه ویلایی و چه آپارتمانی نقش های مهمی دارند. برای طراحی یک دکوراسیون داخلی شیک و بی عیب حتما سری به گیاه و گل های متفاوت نیز بزنید چرا که باعث زیبایی خانه میشود. یکی از مهم ترین چیز هایی که حتما افراد و بیشتر مردم که به نگه داری گل و گیاهان در خانه علاقه دارند باید به آن توجه ویژه ای کنند و حتما گلدان تهیه کنند. اگر میخواهید گیاهی که در خانه خود استفاده کنید باعث زیبایی خانه و افزایش هر چه بیشتر جذابیت گل و دکوراسیون داخلی خانه و حتی محل کار شما باشد.

انواع گیاهان مناسب دکوراسیون داخلی:

1.بوسنای: یکی از گیاهانی که در منزل و یا حتی در محیط های کاری در کنار مبلمان اداری به صورت تزیینی میتوانید استفاده کنید. به بوسنای نامی دیگر تحت عنوان نارون چینی هم داده شده و در دسته زیبا ترین گیاهان تزیینی است.

2.بنجامین: یکی از زیبا ترین گیاهان آپارتمانی که در مکان های سر پوشیده میتوان از آن استفاده کرد. این گیاه دارای برگ های سبز روشن است و میتوان به حالت آویزان هم در خانه استفاده کرد. ارتفاع آن به 5 متر هم میرسد. نوری که به آن میخورد باید غیر مستقیم باشد.

3.بامبو: در این روز‌ها گیاهی مانند بامبو یکی از پرطرفدار‌ترین گیاهان آپارتمانی در معماری داخلی است. البته این نوع از بامبویی که در خانه‌های امروزی نگهداری می‌شوند و معمولا پرپیچ و تاب نیز هست، نوع خاصی از بامبو هستند که به نام «لاکی بامبو» شهرت دارد. مهم‌ترین و ضروری ترین نکاتی که در مورد این نوع از گیاه بامبو لازم است در نظر گرفته می شود، نور به میزان کافی و آب تازه است و احتیاجی هم به رسیدگی آنچنانی ندارد. البته گیاه بامبو برای رشد، در بسیاری از موارد خاک هم نمی‌خواهد. حتی می‌توان آن را در خاک‌هایی با نام ژله‌ای نگهداری کرد اما برای رشد بهتر گیاه بامبو است از تقویت‌کننده‌های مایعی استفاده ‌میشود که به آب بامبو هم اضافه می‌کنند و گل‌فروشی‌ها آن را «غذای مخصوص بامبو» می‌نامند. شما می توانید برای گوشه نشیمن خانه ها گلدانی از بامبوهای بسیار سرسبز و زیبا تهیه کنید.