کاربرد نرم افزار ایندیزاین چیست؟

در این مقاله به کاربرد نرم افزار ایندیزاین خواهیم پرداخت .نرم افزاری که شاید به نظر کمی پیچیده بیاید اما پس از مطالعه این مقاله تا حدودی با زوایای آن آشنا خواهید شد.

د رگذشته ویراستاران برای ویرایش یک کتاب مدت زمان بسیاری را نیاز داشتند و برای وایش تا چاپ آن مدت بسیاری را صرف مینمودند .علاوه بر اتلاف وقت بسیار زیاد ،نتیجه کار بشکل امروزی جذاب و زیبا نبود.اما امروزه به لطف نرم افزارهای صفحه آرایی موجود در بازار عمل صفحه آرایی با طرافیت و زیبایی جذابی صورت گرفته و در کمترین زمان ممکن این عمل شدنی است.یکی از این نرم افزار ها ،نرم افزار ایندیزاین است.

یکی از نرم افزارهای تولید توسط شرکت ادوبی ،نرم افزار ایندیزاین است و در جهت نشر رو میزی ،صنعت چاپ ،صفحه آرایی و طراحی صفحات در سطح جهان با استقبال انبوه هنرمندان ،طراحان گرافیک و … مواجه گردیده.

قبل از مطالعه این مقاله ،شاید برایتان مفید باشد که بدانید کلاس آموزش حرفه ای ایندیزاین در آموزشگاه گرافیک پرتو در حال برگزاری است.

کاربردهای نرم افزار ایندیزاین در طراحی و صفحه آرایی انواع مجلات ،کتاب ،بروشور ،روزنامه ،اگهی های تبلیغاتی و … است.

از نرم افزار ایندیزاین علاوه بر موراد بالا میتوان در ایجاد و ویرایش فایل های تصویری بصورت در کنار هم قرار دادن عناصر نگاره ای و متون نیز بشکلی غیر مستقیم نیز بهره برد.

کاربرد ایندیزاین در طراحی

  1. طراحی انواع پوستر ،کارت ویزیت ،بروشور ،کاتالوگ و …
  2. طراحی انواع آگهی های تبلیغاتی اعم از تبلیغات چاپی و دیجیتالی
  3. طراحی انواع مجلات ،روزنامه ،فاکتور ،قرار داد ،بنر و …
  4. طراحی انواع دکمه برای سایت ها
  5. طراحی انواع تقویم یا سالنامه ،گزارش های سالیانه ،خبرنامه ،رزومه
  6. طراحی انواع کتاب اعم از کتب الکترونیکی و یا چاپی ،جزوات و یا کتب درسی
  7. طراحی انواع اینفوگرافی ،منوی رستوران ها ،جداول و تصاویر روی جلد
  8. همخوانی نرم افزار با دیگر نرم افزار های شرکت ادوبی که در حزه گرافیک به کار میروند و ممکن است در وند انجام پروژه به کمک شما بیایند نظیر : ایلاستریتور ،فتوشاپ ،فلش و …
  9. افزایش سرعت طراحی و چاپ با امکان غلط یابی خودکار
  10. برخورداری از ابزارهای قدرتمند جهت تایپو گرافی ،پاراگراف بندی ،اعواج و …

علاوه بر تمامی موارد فوق مواردی نیز در ادامه بیان خواهد شد که جزو شاهکارهای نرم افزار ایندیزاین هستند.

  • طراحی انواع لوگو و وکتور یا برداری

برای خلق تصاویر برداری اکثر طراحان نرم افزارهای کورل و یا ایلاستریتور استفاده میکنند .اما جالب است بدانید که از نرم افزار ایندیزاین نیز بعنوان نرم افزار یقدرتمند در این زمینه میتوان استفاده نمود.

  • ساخت ایپاپ (EPUB یا نشریات الکترونیکی پیشرفته)

نشریات الکترونیکی انقلابی در انتشارات جهانی بوجود اورد.با همه گیر شدن تلفن های همراه و تغییر سبک زندگی افراد و تمایل افراد به استفاده از زمان اندک خود به بهترین نحو ،استفاده از نشریات الکترونیکی بسیار رواج یافته است.در حالیکه بسیاری افراد استفاده از نرم افزار ایندیزاین را برای ساخت کتاب های الکترونیکی معمولی مانند Ebook مناسب میدانند ،اما لازم به ذکر است که استفاده از ایندیزاین برای طراحی نشریات الکترونیکی پیشرفته با فرمت EPUB نیز بسیار مورد استقبال طراحان قرار گرفته است.

  • طراحی افکت های متنی در کاربرد نرم افزار ایندیزاین

در زمینه ساخت افکت های متنی دو نرم افزار فتوشاپ و ایندیزاین مورد استفاده قرار میگیرند. اگر بخواهید تصویری با افکت و با سرعت بالایی را بسازید علاوه بر فتوشاپ ،ایندیزاین نیز بکارتان خواهد آمد ضمن اینکه ایندیزاین بهتر از فتوشاپ نیز خواهد بود.این در حالی است که در صورت استفاده از فتوشاپ ،این کار نیاز به زمانی چند ساعته دارد.

  • اضافه کردن بافت و جلوه های ویژه به اشیاء

پنل افکت در ایندیزاین برای هر طراحی جذابیت های خاص خودش را دارد که توسط این افکت ها میتوان انواع افکت های تصویری را به اشیاء مختلف اعمال نمود.

یادگیری نرم افزار ایندیزاین کمی دشوار است.نه به علت سختی کار با نرم افزار، بلکه به علت گنگ بودن ابزار ها و جدید بودن آنها به نسب سایر نرم افزار های صفحه آرایی.

امیدواریم تا بدینجای مقاله با کاربردهای ایندیزاین آشنا شده باشید.


مطالب مرتبط:

آموزش حرفه ای فتوشاپ

آموزش کورل