معرفی فریم ورک های asp.net

نام .net برای تمامی توسعه دهندگان و فعالان عرصه وب نامی آشنا است ،بنابراین .NET یکی از بهترین انتخاب هایی است که شما پیش رو دارید و سعی دارید بیشتر بخوانید پیرامون آشنایی بافریم ورک های asp.net .

توسط .NETخواهید توانست به راحتی پروژه های بسیار بزرگ و پیچیده را توسعه داده و این امر با استفاده از LIBRARY های چند کاربره ،داینامیک و به روز آن امکان پذیر است.

دوره آموزش asp.net

Asp.net یک اپلیکیشن سمت سرور و open source است و در جهت طراحی و تولید اپلیکیشن های تحت وب کاربرد دارد.نکته : تمامی وبسایت ها نیز به نوعی اپلیکیشن تحت وب هستند.

در این مقاله به بررسی انواع فریم ورک های asp.net میپردازیم و ویژگی های آن ها را مورد بررسی قرار میدهیم.

بطور کلی asp.net دارای سه فریم ورک است که توسط آن ها و با استفاده از هر یک از آن ها به تنهایی خواهید توانست برنامه جامعی را بدون استفاده از فریم ورک دیگر ایجاد نمود، بدون اینکه خللی در روند برنامه نویسی ایجاد گردد و یا در طول برنامه نویسی بخواهید از فریم ورک دیگری کمک بگیرید.
در واقع تفاوت آن ها در نوع برنامه هدف است و نه در کیفیت ارائه شده توسط هر یک از این فریم ورک ها.در واقع با توجه به اینکه دانش و مهارت شما در برنامه نویسی به چه میزانی است؟ چه نوع وبسایتی را مد نظر دارید و یا حتی با چه روشی میخاهید برنامه نویسی نمایید ،منجر به انتخاب یک فریم ورک مناسب برای برنامه نویسی تحت وب خواهد شد. شما علاوه بر وبسایت میتوانید کلیه اپلیکیشن های تحت وب را توسط این فریم ورک ها ایجاد نمایید زیرا همانطور که در بالاتر نیز عنوان شد وبسایت نیز به نوعی  اپلیکیشن تحت وب است.

آشنایی بافریم ورک های asp.netانواع فریم ورک asp.net موارد زیر هستند:
• Asp.net MVC
• Asp.net Web Forms
• Asp.net Web Pages
تمامی فریم ورک های ذکر شده ،بر اساس .NET طراحی شده . مناسب Asp.net هستند.
حال به بررسی این سه فریم ورک میپردازیم؛

دوره جامع متخصص وردپرس

Asp.net MVC
فریم ورک MVCنسبت به دو فریم ورک دیگر که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت ،پیچیده تر و جدید تر است.توسط این فریم ورک کنترلی کامل بر HTML خواهید داشت ضمن اینکه کد های آن از HTML کاملا جدا است.این ویژگی موجب خواهد شد تا روند طراحی سایت و یا اپلیکیشن ها و بروز رسانی و تغییرات مورد نظر با قابلیت های بسیار زیاد قابل اجرا باشد.
یک طراح با استفاده از سیستم الگویی MVC خواهد توانست یک وبسایت داینامیک طراحی نموده و اجزای آن را کاملا مستقل از دیگر اجزا طرح ریزی نماید.علاوه بر این ها خواهد توانست کنترل کاملی نیز بر روی Markup ها داشته باشد و از آن طریق سایتی با سرعت بسیار بالا را طراحی نماید .
نکته : در صورتیکه سایت و یا اپلیکیشن خود را با استفاده از Asp.net MVC طراحی نمایید ،وب سایت شما با جدید ترین استانداردهای روز دنیا تجهیز شده و بروز رسانی و انجام تغییرات در آن ها به دلیل منفک بودن بخش های آن به راحتی امکان پذیر است.

دوره آموزش طراحی سایت

Asp.net Web Forms
فریم ورک Web Forms مناسب افرادی است که علاوه بر اینکه با برنامه نویسی آشنایی دارند ،در مورد توسعه سریع اپلیکیشن نیز آشنایی کافی داشته باشند.در این فریم ورک با در اختیار داشتن کتابخانه های قوی نحوه تعامل و کار با html را برایتان بسیار اسان ساخته است .
در صورت استفاده از این اپلیکیشن ،خواهید توانست سایتی حرفه ای و داینامیک را طراحی نمایید .علاوه بر این با دسترسی به پایگاه های داده خواهید توانست یک سایت را با سرعت بالایی طراحی نمایید.
Asp.net Web Pages

این فریم ورک تمامی کدهای نوشته شده توسط شما را تجمیع میکند و کد های HTML و قرار دادن تمامی این کد ها داخل یک فایل واحد.برای اینکه بتوانید با این فریم ورک کار نمایید لازم است با ASP کلاسیک آشنا باشید و آن را فرا گرفته باشید.همینطور php نیز به کارتان خواهد آمد بنابراین آشنایی با php نیز الزامی است.نکته مهم در مورد این فریم ورک اینکه کار با فریم ورک WEB Pages نسبت به دو فریم ورک دیگر بسیار آسان تر است و نیاز به مهارت کمتری دارد.

دوره آموزش php

فریم ورک asp.net web pages به همراه Razor syntax در کنار یکدیگر مسیری بسیار سریع و سبک را برای ترکیب کد های سورس سایت و html برای محتوای داینامیک سایت فراهم می اورند.شما در این فریم ورک خواهید توانست به اسای به پایگاه داده متصل شوید و با اضافه نمودن فیلم ،اتصال به شبکه های اجتماعی و … خواهید توانست قدمی بزرگ برای طراحی سایتی هرچه زیباتر همگام با استاندارهای روز دنیا بردارید.

آشنایی بافریم ورک های asp.net

و اما به این نکته توجه داشته باشید که میتوانید از تمامی این فریم ورک ها در کنار یکدیگر استفاده نمایید .به عنوان مصال میتوانید بخشی از سایت یا اپلیکیشن را که مشتری با آن در ارتباط است را با mvc طراحی نموده زیرا برروی markup ها تسلط کافی را دارد و در همان سایت ،طراحی دسترسی به داده ها و بخش های مدیریتی به دلیل کنترل بهتر داده ها توسط web form صورت پذیرد.امیدواریم توانسته باشیم گامی برداریم در جهت آشنایی بافریم ورک های asp.net .

آموزش تخصصی طراحی سایت