طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی

طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی

طراحی دکوراسیون غرفه های نمایشگاهی یکی از مهم ترین مسائل دکوراسیون داخلی در هنگام راه اندازی غرفه برای نمایشگاه ها میباشد. چرا که زمانی که بازدید کنندگان وارد نمایشگاه میشوند باید به سراغ غرفه شما آمده تا بتوانید محصولات و یا خدمات خود را معرفی و تبلیغ کنید. پس در این مقاله میخواهیم به این مسئله مهم بپردازیم. در ساخت غرفه باید قبل از اینکه به نحوه چیدمان و وسایل آن فکر کنیم، نکات مهمی را بدانیم.

نکات مهم در طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی

اولین و همچنین مهم ترین نکته ای که همیشه یک طراحی داخلی حرفه ای در بهترین شرکت دکوراسیون داخلی میبایست به آن توجه کند، استفاده ی بهینه از رنگ های مناسب و متناسب با کار است که در اصطلاح به آن بازی با رنگ ها هم میگویند. اصولا رنگ ها علاوه بر این که میتوانند باعث زیبایی غرفه شما در بین نمایشگاه شود، میتواند تاثیر بسیار زیادی بر جذابیت هر چه بیشتر و حتی میزان دیده شدن محصول و برند شما داشته باشد. پس باید در زمان غرفه سازی و هم چنین تزیین غرفه خودتان حتما از خاصیت تاثیر پذیری فوق العاده رنگ ها استفاده کنید.

معمولا طراحان داخلی در بیشتر موارد در زمان ساخت و یا مرحله طراحی غرفه ها تاکید دارند که تا در زمان طراحی کامل غرفه نمایشگاهی، از رنگ های موجود در لوگو استفاده کنید. این حرکت هوشمندانه باعث می شود تا بتوانید بیشتر در ذهن مخاطبتان و یا بازدید کنندگان بمانید. اما در اندک موارد دیگر باید برای بهتر دیده شدن از رنگ های دیگر و یا همان رنگ هیا مکمل هم در کنار هم و به طور هماهنگ با موصوع استفاده کنید.

مثلا، سعی کنید از رنگ های گرم استفاده کنید مانند قرمز و نارنجی. این رنگ ها میتواند رنگ های پایه و بیس برای غرفه شما باشند. در کنار این رنگ های گرم هم همیشه از رنگ های خنثی بهره ببرید. مثل خاکستری و یا سفید تا از این طریق چشم مخاطب و بازدید کننده شما خسته نشود. در طراحی کوراسیون داخلی فروشگاه لباس نیز رنگ بندی داخل مغازه و یا فروشگاه بسیار مهم است.

حتی در مواقعی استفاده از رنگ های تیره مثل مشکی نیز میتواند از ایده های خوب برای غرفه آرایی برای نمایشگاه باشد. رنگ های تیره که غالبا همان مشکی است معمولا موجب جذابیت بیشتر و شیک نشان داده شدن مکان میشود. البته در صورتی که بتوان بسیار ماهرانه در این بین از رنگ های گرم هم استفاده کرد.

اینکه بتوانیم از تمامی فضای غرفه به بهترین شکل استفاده کنیم بکی دیگر از نکاتی است که باید در نظر گرفته شود. اگر شما غرفه کوچکی دارید، میتوانید از قفسه ها و یا استند ها استفاده نکنید زیرا با این کار مسیر عبور و مرور بازدید کنندگان را بسیار محدود می کنید. میتوانید محصولتان را بر روی دیوار غرفه به نمایش بگذارید.

اما در حالت دوم اگر مساحت و متراژ غرفه شما به گونه ای است که میتوانید از قفسه و یا استندهایی در گوشه و کنار استفاده کنید، سعی کنید حتما آنها را به شکلی بسیار خلاقانه به کار ببرید. طوری طراحی و دیزاین کنید که مردم احساس کنجکاوی کنند و به سمت غرفه ها حرکت کنند و محصول و یا خدمات شما را با دقت نگاه کنند. پیشنهاد دیگر این است که برای ایجاد قفسه های خلاقانه هم لازم نیست تا کاری پیچیده انجام دهید.

در بعضی موارد شما واقعا نیاز دارید تا با مشتریان خود گفت و گویی در رابطه با محصولتان داشته باشید و یا به سولات آنها پاسخی دقیق دهید. پس حتما لازم است تا مکانی را برای مذاکره و گفت گو اختصاص دهید. استفاده از میز ها و صندلی ها و یا مبلمان مناسب هم باعث ایجاد احساس راحتی و آسودگی در مشتریان شما خواهد شد. این مسئله حتی در زمان انتخاب مبلمان اداری هم مهم است.

اگر شما دارای شرکتی هستید که میخواهید تصویری مناسب و خاص از خود در ذهن مخاطبتان و یا مشتریانتان بر جای بگذارید، باید از تصاویر گرافیکی و انیمیشنی بزرگتر و عناصر معماری متفاوت تری استفاده کنید.