طراحی داخلی اداری به سبک مدرن

اگرشما هم مدیر یک شرکت و یا اداره ها هستید، باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که دکوراسیون داخلی مکان هایی مانند ادارات میتوانند بر روحیه ی کارمندان و یا کارکنان تاثیرات منفی و یا مثبتی داشته باشند. اگر اطلاعات کمی هم از روان شناسی رنگ ها داشته باشید قطعا میدانید که رنگ ها تاثیر بسیار بسزایی بر روی عملکرد و خلق و خوی انسان ها و افراد دارد. اگر میخواهید کارمندان شما همیشه با انگیزه و با روحیه در محیط اداری حاضر شوند و با انرژی به کار خود را ادامه دهند، حتما در دکوراسیون داخلی اداری خود به عناصری مانند رنگ، نحوه چیدمان وسایل اداری و میزان نور پردازی توجه ویژه ای داشته باشید.

نکات مهم در طراحی داخلی اداری به سبک مدرن

نور طبیعی

بخش بسیار مهمی از دکوراسیون داخلی دفتر کار وابسته به نور طبیعی میباشد.  اول از همه اینکه نور طبیعی خورشید به مردم کمک می‌کند که همه چیز را بهتر دیده و بهتر کار کنند. در واقع دید انسان ها با تغییرات نور طبیعی قابل تنظیم است. تحقیقات نشان داده شده نشان میدهد که جوانان در معرض نور طبیعی احساس هوشیاری بالاتر و بیشتری دارند. در حالی که نور مصنوعی مانند لامپ ها باعث کسالت و خواب‎آلودگی کارمندان می‎شود. در واقع نور طبیعی خورشید در کنترل سطح ملاتونین بدن بسیار موثر می‌باشد که آن نیز به نوبه‌ی خود روی تمرکز و سطح هوشیاری افراد تاثیر می‌گذارد.

میزان فضای مناسب

بهتر است که مطمئن شوید تا فضای کافی برای کسب‌وکار شما وجود خواهد داشت. شما می‌توانید با توجه به سلیقه ی افراد و سبک کاری خودتان از ایستگاه‌های کاری یا اتاق ها برای کار کارمندان استفاده کرده و یا اینکه طراحی‌های پلان باز برای دفتر کاری‌ خود بکار بگیرید تا افراد آزادانه بتوانند حرکت‌ و تحرک کنند. اگر محیط داخلی دفاتر اداری کوچک است میتوانید از انواع پارتیشن هم برای تفکیک استفاده کنید.

مبلمان با کیفیت خوب

اگر میخواهید مبلمان اداری ارزان خریداری کنید باید به خاطر داشته باشید که مبلمان اداری کلاسیک نسبت به دیگر مبلمان دارای قیمت بیشتری است. پس بهتر است تا شما یک دست مبلمان ساده و راحتی خریداری کنید.

پالت رنگی مناسب دکوراسیون دفتر کار

انتخاب پالت های رنگی مختلف یکی دیگر از مهم‌ترین مراحل دکوراسیون داخلی دفتر کاری می‌باشد. تحقیقات نشان داده است که رنگ‎ها روی اعصاب و روان انسان ها تاثیر مستقیمی دارد و باعث تغییر رفتاری و یا حتی روحیه‌ی آن‌ها در حین کار و فعالیت می‎شود. پس بهتر است تا قبل از هر چیزی کمی در مورد رنگ‎شناسی هم تحقیق کنید و پالت های رنگی متناسب با خودتان را پیدا کنید. اگر دوست دارید که فضای آرامی در محیط کارتان داشته باشید، پس بهتر است تا به سمت طیف‌ های رنگ آبی وسبز بروید. رنگ آبی علاوه بر آرامش‌بخشی، باعث افزایش خلاقیت و بازده‌کاری اعضای تیم‎تان خواهند شد. در مقاله ای جداگانه در مورد مبانی اولیه دکوراسیون داخلی صحبت کردیم. میتوانید به آن مراجعه کنید.