زبان سوئیفت چیست

تمام برنامه نویسان موبایل میدانند که انتخاب یک زبان برنامه نویسی مناسب در اینده برنامه نهایی آن ها نقش بسزایی دارد لذا در ابتدای مسیر باید تمام تلاش خودشان را بنمایند تا با دانش و بینش همه جانبه و با تمرکز روی تمامی جوانب زبان درستی را انتخاب نمایند .اما برای برنامه نویسی با یک زبان ،نخست باید بطور کامل با تمامی جوانب آن زبان آشنا باشید و حتما در زندگی کاری خود با این سئوال مهم روبرو شده اید که زبان برنامه نویسی سوئیفت چیست .زبان سوئیفت یا swift language  ،یک زبان تازه است و در بین مخاطبان این سوء برداشت وجود دارد که برنامه نویسی آپ موبایل ios با سوئیفت بسیار دشوار تر از دیگر زبان هاست.بر همین مبنا تصمیم بر آن داشتیم تا در مقاله ای جداگانه به موضوع زبان برنامه نویسی سوئیفت بپردازیم.

کلاس آموزش طراحی سایت

در جولای سال 2010 کریس لنتر توسعه Swift را آغاز نمود و با همکاری برنامه نویسان شرکت اپل توانست آن را توسعه بخشد.این زبان ایده خود را از زبان هایی نظیر : C# , RuST , Haskell Ruby و Python گرفت.پس از گذشت 4 سال اولین برنامه ای که بصورت عمومی انتشار پیدا کرد ،با زبان سوئیفت نوشته شده بود.در این کنفرانس نسخه بتای زبان برنامه نویسی سوئیفت برای توسعه دهندگان اپل عرضه شد اما اپل اعلام کرد که ممکن است منبع ورژن نهایی سوئیفت با ورژن آزمایشی آن تداخل داشته باشد. شرکت اپل برنامه ریزی کرد تا در صورت نیاز مبدل های کد منبعی را برای عرضه نسخه کامل بسازد.در این کنفرانس دستورالعملی 500 صفحه ای به نام “زبان برنامه نویسی سوئیفت” عرضه شد که در فروشگاه iBooks و و بسایت رسمی موجود است. نسخه ۱.۰ سوئیفت در نهم سپتامبر سال ۲۰۱۴ به همراه Xcode 6.0 Gold Master برای iOS عرضه شد. سوئیفت ۱.۱ در ۲۲ اکتبر سال ۲۰۱۴ به همراه Xcode 6.1 عرضه شد. سوئیفت ۱.۲ در ۸ آوریل سال ۲۰۱۵ به همراه Xcode 6.3 عرضه شد. سوئیفت ۲.۰ در کنفرانس WWDC سال ۲۰۱۵ معرفی شد و در ۲۱ سپتامبر سال ۲۰۱۵ برای انتشار برنامه ها در فروشگاه App Store قرار گرفت. سوئیفت ۳.۰ در ۱۳ سپتامبر سال ۲۰۱۶ عرضه شد.در سال 2015 در وبسایت Stack Overflowطبق نظر سنجی که انجام داده بودند ،زبان سوئیفت رتبه اول و در سال 2016 رتبه دوم را به خود اختصاص داد. در طی کنفرانس WWDC سال ۲۰۱۶، شرکت اپل یک برنامه مخصوص iPad به نام Swift Playgrounds را معرفی کرد که هدف آن آموزش کدنویسی در سوئیفت به افراد است.محیط زبان برنامه نویسی سوئیفت دارای فضایی سه بعدی است که میتوانید پس از اجرا عملکرد کدهایتان را ببینید.

در ژانویه سال ۲۰۱۷، کریس لتنر جدا شدن خود از شرکت Apple را اعلام کرد تا مقام جدیدی را در شرکت Tesla Motors بپذیرد و رهبری پروژه سوئیفت بر عهده Ted Kremenek قرار گرفت.

آموزشگاه برنامه نویسی

از زبان برنامه نویسی سوئیفت در توسعه ios ,watchOS , macOS ,tvOS استفاده میشود.سوئیفت زبانی کامپایلری و چند منظوره است.
زبان سوئیفت از قائده برنامه نویسی مدرن استفاده میکند و جایگزینی برای Objective C است.وجه تمایزی که سوئیفت با دیگر زبان های برنامه نویسی موبایل دارد قابلیتی با نام playgrounds است.این قابلیت به برنامه نویسان این اجازه را میدهد که در محیط کاربری Xcode حاصل کد نویسی خودشان را بصورت آنی و لحظه ای مشاهده نمایند.این قابلیت ،سوئیفت را به مانند یک زبان اسکریپتی نمایان میکند.حال به شمردن مزایای زبان سوئیفت میپردازیم

قدرتمند و سریع

شما با استاده از سوئیفت قادر خواهید بود تا کدهای ناامن را از بین ببرید .بدین ترتیب شناسایی ایرادات برنامه به آسانی صورت میپذیردعلاوه بر این زبان سوئیفت بشکل خودکار حافظه سیستم را مدیریت مینماید.

خلاقانه بودن زبان سوئیفت

تا همین اواخر زبان objective c محبوبترین زبان در بین زبان هی برنامه نویسی ios بود.اما به تازگی زبان تازه سئیفت طرفداران بسیاری را نزد برنامه نویسان موبایل از آن خود کرده است.بهترین بخش زبان سوئیفت این است که زراحی شده تا پیشرفته تر و تعاملی تر شود.اینده درخشانی که مرهون همین عوامل است .بدون تردید توسعه آپ های ios توسط سوئیفت صورت میپذیرد.این زبان به دلیل نو بودن خلاقانه نیز هست و شما با یادگیری آن میتوانید با خلاقیتی که از خود نشان میدهید از آن استفاده ببرید و برنامه های جدید و متنوعی را تولید نمایید.

کلاس آموزش اتوکد

کدهای ساده

زبان سوئیفت شما نیازی به کدهای طولانی نخواهید داشت.بدین ترتیب میتوانید زمان کمتری را برای تولید کدهای خود و در نتیجه آن اپلیکیشن صرف نمایید.بدین ترتیب میتوانید با سرعت بیشتری نسبت به تولید اپلیکیشن اقدام نمایید.علاوه بر این ،نکته جالبی که در سوئیفت به چشم میخورد ،قابلیت استفاده از ایموجی ها در بدنه کدهای خود است.

زبان بالغ

زبان سوئیفت علیرغم نو بودن ،از زبان های قدیمی تلفیق شده است.بنابراین سوئیفت زبانی توسعه یافته و قدرتمند است و تمامی ویژگی های قوی دیگر زبان های برنامه نیسی را به ارث برده است.

کلاس آموزش after effect

امنیت بالا

در طول پروژه شما به هیچ کد ناامنی برخورد نخواهید کرد و این نتیجه تمرکز تیم سوئیفت بر امر تامین امنیت است و خواهید توانست از قراردادهای مدرن برای کمک نمودن به حفظ امنیت برنامه خود استفاده نمایید.

نتیجه گیری

swift زبان برنامه نویسی
با توجه به محبوبیت روز افزون سوئیفت و استفاده آن در برنامه های اپل و با توجه به اینکه شرکت اپل نیز به سوئیفت وفادار است و آپ های موبایل ios توسط سوئیفت طراحی میشوند،یکی از زبان هایی که برای یادگیری به شما توصیه میشود ،همین زبان سوئیفت است.امیدواریم کوتاه و مفید توانسته باشیم توضیح دهیم که زبان برنامه نویسی سوئیفت چیست .

دوره آموزش پریمیر