رفع مشکل تایپ فارسی در نرم افزار فتوشاپ

اگر به تازگی نرم افزار فتوشاپ را نصب نموده باشید متوجه خواهید شد که در هنگام تایپ فارسی حروف از هم جدا و بصورت معکوس تایپ میشوند.اما برای رفه این مشکل راهکارهایی وجود دارد که در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.

اگر افراد به برنامه فتوشاپ آشنا نباشند .این مشکل در تایپ را ناشی از نسخه نصبی خود میدانند بنابراین برنامه خود را حذف و از اول آن را نصب میکنند و یا ورژن دیگری نصب میکنند و برای رفع آن ورژن نصبی برنامه را پاک میکنند و ورژن دیگری را نصب میکنند. اگر شما هم جزء این دسته از کاربران هستید بهتر است دست نگه دارید، شما می توانید با اعمال تنظیماتی که در داخل برنامه فتوشاپ وجود دارد به راحتی این مشکل را حل کنید.برای رفع مشکل تایپ فارسی در برنامه ،و از منوی Edit گزینه Preferences را کلیک کنید. بعد از کلیک یک پنجره باز می شود شما باید گزینه Type را انتخاب کنید.

برای رفع مشکل تایپ فارسی در برنامه فتوشاپ ،ابتدا نرم افزار را باز نموده و حالا در پنجره جدید قسمت Choose text Engine Options را پیدا کنید. در زیر این قسمت دو گزینه وجود دارد که شما باید Middle eastern and south Asian را انتخاب کنید و روی دکمه OK کلیک نمایید.

برنامه فتوشاپ را ببندید و دوباره آن را باز کنید. اکنون به منوی Type بروید و گزینه Language options را پیدا کنید. بعد دو گزینه Farsi Digits و Right to left را انتخاب کنید.بسیار خوب ،شما موفق به رفع مشکل تایپ فارسی شدید!

اما اگر مشکلتان جدا بودن حروف کلمات فارسی است به مسیر Window>Paragraph بروید تا پنجره کوچکی برای شما باز شود.

در این پنجره کوچک که در تصویر زیر نشان داده شده است روی علامت مثلث کلیک کنید تا یک منو برای شما نمایش داده شود، از این منو شما باید گزینه Middle East Single-line Composer را کلیک کنید.

اگر برایتان سخت است که تنظیمات فوق را اجرا نمایید ، می توانید از برنامه آنلاین Awebfont استفاده کنید. نحوه کار با این برنامه بسیار ساده است وارد سایت شوید و در کادر پیش رو شروع به تایپ مورد نظر خود کنید بعد روی دکمه تبدیل کلیک کنید.

اندکی صبر کنید تا یک کد برایتان ارسال شود و آن را کپی نموده و پیست نمایید .

اما شاید یکی از مشکلاتی که تایپ فارسی شما را نمیشناسد ،عدم پشتیبانی سیستم عامل شما از زبان فارسی باشد،میتوانید از نرم افزارهای فارسی نویس و یا کیبورد فارسی استفاده نمایید.

حال با استفاده از موارد بالا میتوانید به راحتی مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ را حل نموده و به راحتی متون خود را با فونت فارسی تایپ نمایید .


مطالب مرتبط:

دوره آموزش نرم افزار فتوشاپ

کلاس آموزش نرم افزار کورل

دوره آموزشی ایلوستریتور

دوره آموزشی ایندیزاین