تفاوت نرم افزار افترافکت و پریمیر در چیست؟

با توجه به این نکته که دو نرم افزار افترافکت و پریمیر ،هر دو جزو نرم افزارهایی هستند که توسط شرکت ادوبی انتشار یافته اند و کاربرد آن ها بسیار به هم نزدیک است ،در زمان انتخاب این سوال برای کاربران پیش می آید که تفاوت پریمیر و افترافکت چیست ؟
این دو نرم افزار ، با توجه به تفاوت های بسیار کوچکی که با یکدیگر دارند ،بنا بر نیاز شما میتوانند به یکدیگر ترجیح داده شوند و در واقع میتوان گفت که نرم افزارهای گرافیکی مکمل یکدیگرند و اما در ادامه به بیان کارکرد هر کدام از این موارد میپردازیم و برای بیان اینکه تفاوت پریمیر و افترافکت چیست شاید باید با دقت بیشتری این نرم افزار ها و عملکردی که برای ما به ارمغان می آورند را بررسی کنیم.

دوره آموزش افترافکت به شما کمک میکند تا بتوانید در این نرم افزار مهارت های لازم را کسب نمایید.

افترافکت
نرم افزار after effect یک برنامه موشن گرافیک ،ترکیب بندی و جلوه های بصری است.این نرم افزار ابزاری است برای ساخت انیمشن های دو بعدی و سه بعدی و اعلاوه بر آن استفاده از آن در ساخت انواع جلوه های ویژه تصویری
توسط نرم افزار افترافکت خواهید توانست در انواع تصاویر و متون ،موشن ایجاد نمایید در حالیکه این کار در ادوب پریمیر نیز قابل اجرا است اما در افترافکت بسیار آسان تر قابل اجراست.بنابراین بهتر است در زمان ویرایش ویدئو از افترافکت استفاده نمایید.
با شرکت در کلاس آموزش پریمیر خواهید توانست کلیه فیلم ها و کلیپ ها را بصورت حرفه ای تدوین و ادیت نمایید.

تفاوت پریمیر و افترافکت چیست

پریمیر

نرم افزار پریمیر ،یک نرم افزار ویرایش ویدئو و کلیپ است و به منظور تدوین انواع فیلم از آن استفاده میگردد.تدوین فیلم به مجموعه اموری گفته می شود که با دستکاری و چینش دوباره قسمت های مختلف فیلم ها ،فیلمی واحد و صحنه ای جدید را ایجاد کنند.
پریمیر نسبت به افترافکت ،دارای تایم لاین جذابتری است و به همین دلیل اضافه نمودن صدا و سکانس بندی کلیپ و ویدئو و همچنین اضافه نمودن افکت ها بسیار جذاب تر از اعمال این موارد در افترافکت است.

در هنگامیکه نیاز به ویرایش فیلم به مدت طولانی دارید و نیاز دارید که افکت های متنوعی را به ویدئوی خود اضافه نمایید ،پریمیر مناسب است و اما زمانی که نیاز است تا افکت هایتان را بشکلی دقیق به ویدئوی خود اضافه نمایید بهتر است از نرم افزار افترافکت استفاده نمایید.خب بیایید تخصصی به این موضوع نگاه کنیم که تفاوت پریمیر و افترافکت چیست

آموزش انیمیشن سازی

حال به بررسی تفاوت های میان این دو نرم افزار پر مصرف در زمینه تصویر میپردازیم؛

تفاوت افترافکت و پریمیر از لحاظ صوت و تصویر

همانطور که میدانید در یک ویدئو فراهم نمودن فضای بصری بسیار حائز اهمیت است .در کنار آن هرگز نباید از حوزه صوت غافل شد.نرم افزار پریمیر در حوزه صوت و تصویر عملکردی قوی تر از افترافکت دارد و کنترل و مدیریت خروجی را بسیار بهتر پیش میبرد.اما نباید با این یک مورد فکر کنید که پریمیر بهتر از افترافکت است!

از نظر ماسک کردن افترافکت بسیار قوی تر از پریمیر عمل میکند.زیرا خدماتی که افترافکت ارائه میدهد به هیچ عنوان قابل مقایسه با پریمیر نیست.بنابراین در مسیر ایجاد نمودن انواع جلوه های ویژه افترافکت بسیار قوی تر از پریمیر عمل میکند و این مهم میسر نیست جز توسط کامپوننت های افترافکت که کاربری بسیار آسانی نیز دارد.
از دیگر مزیت های نرم افزار افترافکت ،ردیاب دوربین سه بعدی است که به منظور حرکت دوربین ها در صحنه ها کاربر دارد.به همین دلیل میتوانید به راحتی به لایه های جدید دسترسی پیدا کنید و یک نوع همخوانی را بین لایه ها ایجاد نمایید.بدین منظور میتوانید تصاویر جدیدی را اضافه نموده و با دیگر تصاویر تلفیق نموده و به نتیجه دلخواهتان برسید.توجه داشته باشید که هیچ کدام از مواردی که ذکر شد را نمیتوانید در پریمیر پیدا نمایید.این تنها بخشی هایی از تفاوت پریمیر و افترافکت چیست بود.در ادامه با ما همراه باشید.

دوره آموزشی اندروید

تفاوت افترافکت و پریمیر از لحاظ تایم لاین

این مورد از مهمترین جنبه های تفاوتی بین افترافکت و پریمیر است .
برای تایم لاین در افترافکت محیط های مختلفی وجود دارد .اما در پریمیر بخش مدیریت و دستکاری بسیاری حرفه ای تر از افترافکت است.در پریمیر میتوانید ویدئو را عقب و جلو بکشید.
در صورتیکه پروژه شما پیچیده باشد ،بهتر است پریمیر را به عنوان برنامه تدوین خود انتخاب نمایید.زیرا در این محیط امکانات بسیار بیشتری در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

نکته : این موضوع که شما کدام نرم افزار را اینتخاب میکنید کاملا به خودتان و سلیقه و نیازتان بستگی دارد .بدین معنی که در پریمیر امکانات بسیار بیشتر و به تبع آن پیچیده تر اما در افترافکت امکانات کمتر ولی بسیار ساده تر با کاربری آسانتری در اختیار دارید.

تفاوت نرم افزار افترافکت و پریمیر

آموزشگاه icdl در غرب تهران

بیایید این دو نرم افزار را از نظر ویرایش تصاویر با یکدیگر مقایسه نماییم.

از نظر ویرایش تصاویر و صحنه ها پریمیر محبوب ترین نرم افزاری است که مورد استفاده تدوین کاران قرار میگیرد و برای ویرایش پروژه ا و فیلم های جدی و بزرگ از آن استفاده میگردد.البته افترافکت نیز کاربرد دارد و میتوان از آن نیز به دلیل کاربری آسان استفاده نمود.

تفاوت افترافکت و پریمیر در ایجاد جلوه های ویژه

از نظر تنظیم و اعمال جلوه های ویژه باید اقار نمود که افترافکت غوغا به پا کرده!زیرا در مدت زمان بسیار کوتاهی میتوانید شفافیت را بر تصاویر خود اعمال نمایید.علاوه بر این انتقال سایه ها بسیار زیبا و آسان صورت میپذیرد.افترافکت برای ایجاد جلوه های تصویری بر روی صحنه ها با سرعت بسیار بالا بکار برده میشود و به کمک آن میتوانید به راحتی انواع ویرایش های غیر خطی را بر روی پروژه اعمال نمایید.

کلاس آموزش فتوشاپ