استاندارد های میز و صندلی اداری

انتخاب یک ست مبلمان اداری از آن جهت حائز اهمیت است که شما هر روز ساعت های زیادی را در محیط اداری میگذرانید. به همین دلیل باید استانداردی را برای آن در نظر بگیریم. در این مقاله میخواهیم شما را با یک ست مبلمان اداری ایده آل و با استاندارد های روز آشنا کنیم.

اما در ابتدا اجازه دهید منظور خودمان را از “استاندارد” بیان کنیم. استاندارد یعنی طراحی طبق اصول و قواعد اساسی. با توجه به اینکه افراد و یا کارمندان در حدود هشت ساعت در محیط کاری هستند لذا باید در طراحی مبلمان اداری استاندارد های لازم رعایت شود تا موجب خستگی کارمندان نشود.

در طراحی و یا انتخاب صندلی های اداری باید ارگونومیک اصولی رعایت شود. حال ارگونومیک یعنی چه؟ ارگونومیک یعنی ساختار صندلی به صورتی باشد که خطری برای سلامت بدنی افراد ایجاد نکند و به مرور زمان باعث خستگی و آسیب به ستون فقرات نگردد. برای این منظور باید جنس اجزای تشکیل دهنده صندلی ،ارتفاع مناسب صندلی، پشتی مناسب در انواع آنها، دسته صندلی باید به شکلی کاملا اصولی ساخته شود. در مقاله ای دیگر درباره معنای ارگونومی و کاربرد های آن بیشتر داده ایم. پیشنهاد میکنیم تا این مقاله را از دست ندهید.

در ادامه بهتر است با اجزای تشکیل دهنده یک مبلمان اداری آشنا شویم.

استاندارد های اجزای یک مبلمان اداری

انواع صندلی های اداری : صندلی های مدیریتی ،صندلی های کارمندان ،صندلی های سالن انتظار ،صندلی های کنفرانس

انواع میزهای : میز های مدیریت ،میز های کارمندان ،میز های کنفرانس ،میز های پذیرایی برای سالن انتظار

برای انتخاب یک مبلمان اداری این نکات را به خاطر داشته باشید:

  • رعایت استانداردهای ساختاری اعم از جنس مواد اولیه نظیر چوب ،پارچه ،چرم ،شیشه ،فلز و یا mdf:

جنس میز های مدیریتی قالبا از چوب و برای میز های کارمندی اغلب از جنس ام دی اق تهیه میکنند. چرمی که برای صندلی ها به کار برده میشود باید بتواند رطوبت را در استفاده ی طولانی مدت از صندلی ها در خود نگه نداشته و یا حتی الامکان شیشه های مورد استفاده بر روی میزهای مدیریتی باید ضخامت کافی را داشته باشند تا پس از قرار گرفتن اجسام بر روی آن تحمل وزن را داشته باشند و نشکنند.

  • رعایت استانداردهای ابعادی

ارتفاع انواع میزهای اداری باید بین ۷۸ الی ۸۰ سانتیمتر باشند و یا ابعاد مبل و صندلی ها نیز باید به صورتی باشد که برای نشیمنگاه افراد سایز متناسبی هم داشته باشد. بسیار پیشنهاد میکنیم که در حالت عمومی میز ها حداقل نصف قد فرد ارتفاع داشته باشد.

  • رعایت رنگ

رنگ ها اصلا گزینه ای برای ارزیابی استاندارد های مبلمان اداری نیستند. اما اگر بخواهیم از دید طراحی معماری داخلی به آن نگاه کنیم، باید متناسب با فضای داخلی و حتی تاثیر آن بر دکوراسیون داخلی باشد. نکته ای دیگر که قابل توجه است این است که اگر از رنگ های یتره استفاده می کنید سعی کنید که در برخی جزییات از رنگ های روشن هم بهره ببرید تا محیط کاری برای شما خسته کننده نباشد. بنابراین انتخاب رنگ های روشن از نظر استاندارد ،اصولی تر هستند.