آموزش طراحی دکوراسیون بوتیک

اگر شما به دنبال اصولی برای طراحی دکوراسیون بوتیک و یا مغازه لباس خود هستید، باید بدانید که عوامل متعددی مانند نورپردازی، پالت های رنگی و انتخاب عناصر متناسب، در چیدمان یک دکوراسیون تاثیرگذار موثر هستند. انتخاب درست و به جای آن‌ها نه تنها نشان دهنده سلیقه مغازه دار است، بلکه موجب جذب بیشتر مشتری به داخل مغازه میشود. در ادامه این مقاله نکات مفید و مهمی را برای یک طراحی دکوراسیون داخلی زیبا برای بوتیک ها خواهیم گفت. دکوراسیون ویترین مغازه و یا حتی طراحی دکوراسیون داخل بوتیک و همچنین آیتم‌های انتخابی برای یک چیدمان، نشان دهنده ی سلیقه‌ ی مغازه دار است. طراحان داخلی حرفه ای که در بهترین شرکت دکوراسیون داخلی پروژه های زیادی را اجرا کرده اند میگویند که طراحی دکوراسیون بوتیک و یا مغازه های لباس در کنار شیوه مشتری مداری، تاثیری مستقیم بر میزان فروش خواهد داشت؛ بنابراین انتخاب درست و صحیح دکوراسیون داخلی متناسب با زمینه فروش محصولات می‌تواند عاملی مهم در جذب یک رهگذر و تبدیل آن به مشتری باشد. با ادامه مقاله همراه باشید تا در مورد نکات اصلی بیشتر صحبت کردیم.

نکات اصلی در آموزش طراحی دکوراسیون بوتیک

1. مخاطبان خود را شناسایی کنید. سوال مهمی که در ابتدا باید از خودتان بپرسید این است که مشتریان شما چه جنسیت، سن و یا سلیقه ای دارند. به طور مثال اگر بوتیکی دارید که بیشتر مشتریانش، مادران باردار می باشند، بهتر است تا با رنگ‌های پاستلی و یا موسیقی های ملایم و نقاشی‌هایی متناسب با موضوع کودکان دکور شود. زیرا احساسات مخاطب شما و مشتریانتان را تحریک میکند. این در حالی است که برای طیف مشتریان جوان، باید موسیقی‌های انرژی‌بخش و ویترین‌ هایی جذاب با طراحی های چشم‌گیر را تهیه کنید.

بوتیک شما باید با هدف ترغیب مشتری به خرید، طراحی و دکور شود؛ چیدمان ویترین بوتیک و یا مغازه لباس را باید به گونه‌ای انتخاب کنید که توجه مشتری به سمت کالاهایی با قیمت بیشتر جلب بشود. برای این کار می‌توان عناصری مانند عروسک ها، پوستر و یا پارچه‌های زیبا در اطراف آن کالا ها قرار داد. حتی نحوه ی طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه لباس نیز باید طوری باشد که ذهن مشتریان را به سمت خریدن کالا و یا لباس سوق دهد؛ بنابراین قسمت‌هایی از مغازه را برای قرار دادن گرانت رین اجناس و یا لباس خود در نظر بگیرید و با عناصر دلخواه دکور کنید تا مشتری ها را جذب کنید.

نورپردازی مناسب نیز نقش مهمی در جلب مشتری دارد. طراحان داخلی که معماری داخلی بسیاری از خانه ها و یا مغازه ها را انجام دادند معتقدند که ویترینی که در تاریکی شب بدرخشد، میتواند نگاه‌های بسیاری را به خود جلب می‌کند. همچنین میتوان با استفاده درست از نورپردازی، محیطی را از آنچه که هست بزرگ تر نشان داد. علاوه بر این از نور پردازی میتوان برای تاکید بر عناصر خاص مانند کالا های تخفیف خورده و یا مطابق مد نیز استفاده کرد.