آشنایی با ایمیل مارکتینگ


ایمیل مارکتینگ امروزه یکی از بهترین روش های تبلیغاتی مدرن شده است. در دنیای دیجیتال روش بازاریابی به روش ایمیل مارکتینگ را یکی از پربازده ترین روش ها میدانند. اما تصوری غلط در بین مردم رواج یافته است. مثلا برخی از مردم گمان میکنند که این روش باعث اسپم شدن ایمیل ها میشود. در صورتی که اینطور نیست. بازاریابی ایمیلی به این شکل است که در ابتدا شرکت های تبلیغ دهنده از فرد برای ارسال ایمیل ها اجازه میگیرند. پس از اینکه فرد اجازه را داد ایمیل هایی به طور کاملا هدفمند برای شخص ارسال میشود.
به بیانی خیلی ساده تر ایمیل مارکتینگ یعنی ارسال ایمیل برای گروهی از علاقمندان در یک حوزه کاری. نکته قابل توجه نیز این است که باید ارسال ایمیل ها برای تمامی افراد به شکلی کاملا هدفمند انجام گیرد و به صورت هفته ای و یا ماهیانه برای افراد هدف، ایمیل ارسال شود.
در مبحث ایمیل مارکتینگ ،شما هیچ گونه ادرس ایمیلی را خریداری نمی کنید و افراد ادرس ایمیل خود را شخصا در اختیار شما قرار میدهند. این در اختیار قرار دادن ادرس ایمیل میتواند به شکل های زیر باشد :

  • فرم هایی که در نمایشگاه بازدید کنندگان پر میکنند
  • فرم های انلاین که در سایتتان موجود است
  • بشکل تماس تلفنی
  • و …

ویژگی های ایمیل مارکتینگ

  • به صرفه بودن ایمیل مارکتینگ : بدین معنی است که برای دست یابی به مخاطبین خود و ارسال پیام هزینه زیادی را متقبل نخواهید شد.
  • فراگیر بودن ایمیل مارکتینگ : مزیت دیگر این روش از بازاریابی فراگیر بودن آن است بدین معنی که افراد برای استفاده از آن هیچ گونه پیش نیازی نمیخواهند و شرایط خاصی برای استفاده از این روش متصور نیست.این بدان معنی است که شرایط استفاده از این روش برای شرکت های کوچک و شرکت های مطرح و بزرگ یکسان است و هر دو آن ها به یک میزان از مزیت آن استفاده مینمایند.
  • میزان بازگشت بیش از میزان هزینه کرد است : به طور کلی بررسی ها نشان داده که  به ازای هر یک دلار هزینه ای که برای این روش می کنید، رقمی در حدود ۴۶ دلار سرمایه شما بازمیگردد. برای شروع تنها کافیست تا با یک برنامه شروع کنید و بعد از مدتی توسعه دهید.
  • هدفمند : سعی کنید یک لیست از علایق مخاطبان خود تهیه کنید .با این روش شما میتوانید از سن ،جنس ،علایق و نیازمندی های مخاطب خود استفاده کرده و ایمیل های خود را متناسب با این موارد برای آنها ارسال کنید. این نوعی روانشناسی در ارسال پیام ها است تا به شکلی کاملا زیرکانه آنها را ترغیب به استفاده از ایمیل خود نمایید.
  • دارای قابلیت پیگیری : با استفاده از این روش شما میتوانید بررسی کنید که چه میزان از مخاطبان ایمیل های شما دیده اند و یا چه تعداد از  آنها استقبال شده است. علاوه بر این میزان رضایت مردم از دریافت ایمیل های شما در آینده نیز قابل پیگیری میباشد.